×

افزایش 10 درصدی فوت ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه سالجاری

افزایش 10 درصدی فوت ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه سالجاری

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت در سه ماهه امسال تعداد 159 نفر (117 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت

افزایش-10-درصدی-فوت-ناشی-از-تصادفات-رانندگی-در-سه-ماهه-سالجاری وکیل 

 مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سه ماهه امسال تعداد 159 نفر (117 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

علی عباسی  از افزایش 10 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه امسال خبرداد و گفت: در سه ماهه امسال تعداد 159 نفر (117مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند.

وی با بیان اینکه در کلیه محورها به جز محور برون شهری شاهد افزایش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده های برون شهری با 109 مورد با افزایش 25 درصدی و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 44 و راه روستایی با 6 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 29 ، بابل با 21 و آمل با 19 مورد بیشترین و فریدونکنار تنها شهر بدون فوتی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 44نفر از افراد عابرین پیاده ، 42نفر سر نشین ، 36 نفر راننده ، 34نفر موتور سوار ، و 3 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در سه ماه امسال، 3هزار و 775 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2درصد کاهش داشت .

این مقام اجرایی استان یادآور شد : دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.