×

برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل قضات

برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل قضات

معاون دبیر ستاد حقوق بشر در اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل، گفت برگزاری این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و تقویت توانمندی‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعاتی است که ابعاد فراملی داشته و عناصری فراتر از حقوق داخلی را در برمی گیرند

برگزاری-اولین-دوره-فشرده-آموزش-تخصصی-حقوق-بین-الملل-قضات

معاون دبیر ستاد حقوق بشر در اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل، گفت: برگزاری این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و تقویت توانمندی‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعاتی است که ابعاد فراملی داشته و عناصری فراتر از حقوق داخلی را در برمی گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر، از برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین‌الملل قضات با همکاری مرکز آموزش و دانشگاه علوم قضایی خبر داد.

وی افزود: در این دوره که در حال برگزاری است، بیش از 70 نفر همکار قضایی شاغل در محاکم و دادسراها از سراسر کشور حضور دارند.

غریب آبادی با اشاره به ضرورت آشنایی قضات به تحولات حقوق بین‌الملل و مهمترین مسائل روز در این حوزه، تصریح کرد: برگزاری این دوره در راستای ظرفیت‌سازی و تقویت توانمندی‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعاتی است که ابعاد فراملی داشته و عناصری فراتر از حقوق داخلی را دربرمی گیرند.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر گفت: عناوینی که در این دوره مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند؛ شامل (مراجع قضایی کیفری بین‌المللی، داوری بین‌المللی، صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های داخلی، موافقت‌نامه‌های دوجانبه معاضدت قضایی، مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، مصونیت دولت‌ها وسازمان‌های بین المللی، مراجع قضایی حقوقی بین‌المللی، حقوق معاهدات بین‌المللی، رابطه حقوق داخلی وحقوق بین‌المللی، اعمال قواعد حل تعارض قوانین، و حقوق بشر) می باشد.

وی پس از تشریح عناوین این دوره، تاکید کرد: تلاش شده از اساتید ممتازی که در حوزه علمی وعملی دارای تجربیات ارزشمندی هستند، استفاده شود و موضوعات مورد بحث به صورت کاربردی ارائه گردند.

غریب آبادی در پایان با توجه به استقبال گسترده قضات شرکت کننده در این دوره، اظهار داشت: تدوام این دوره‌ها در سطوح مختلف عمومی وتخصصی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.