×

دادستان پاکدشت متهمان پرونده بنیتا مرتکب قتل عمد شده اند

دادستان پاکدشت متهمان پرونده بنیتا مرتکب قتل عمد شده اند

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت گفت طبق قانون و بر اساس شواهد و قراین اولیه ، متهمان پرونده مرگ «بنیتا» مرتکب قتل عمد شده‌اند

دادستان-پاکدشت-متهمان-پرونده-بنیتا-مرتکب-قتل-عمد-شده-اند

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت گفت: طبق قانون و بر اساس شواهد و قراین اولیه ، متهمان پرونده مرگ «بنیتا» مرتکب قتل عمد شده‌اند.

رحیم علیش‌پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: طبق بند پ ماده290 قانون مجازات اسلامی "هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، نمی شود لکن درخصوص مجنیٌ علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر و یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می شود مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنیٌ علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد " جنایت عمدی محسوب می‌شود لذا بر همین اساس و نیز طبق مواد 291 و 295 قانون مجازات اسلامی متهمان پرونده بنیتا، مرتکب قتل عمد شده اند.

وی افزود: فردی که یک کودک 8 ماهه را ربوده و او را در یک خیابان و داخل یک ماشین دربسته رها کند، آن هم در هوای تابستانی داخل ماشین که قطعا دمایش بیشتر از هوای آزاد است و از طرفی هم  این کودک 8 ماهه توانایی دفاع از خودش را نداشته و نمی‌تواند از کسی با داد و فریاد کمک بخواهد و در نهایت فوت می کند، قطعاً‌ این فرد طبق قانون مرتکب قتل عمد شده است چرا که  قتل عمد تنها این نیست که حتما کسی را بکشند یا بزنند.

علیش پور یادآور شد: از آنجا که متهمان این پرونده در بامداد سه شنبه دستگیر شدند و پرونده ربوده شدن این کودک و سرقت خودروی پدر کودک در آگاهی تهران مفتوح بود،‌ متهمان را به تهران فرستادیم. البته  بعدا به دلیل اینکه  کودک در داخل خودرو فوت کرده و خودرو در محدوده  پاکدشت پیدا شده، یک قسمت پرونده در مورد قتل  در پاکدشت تشکیل شده و  قسمتی دیگر از پرونده  در مورد سرقت  در تهران تشکیل شده است که  در نهایت باید پرونده در یک جا جمع شود.

وی درباره نتیجه اعلام نظر پزشکی قانونی در مورد علت مرگ بنیتا گفت: نظر پزشکی قانونی ظرف دو هفته اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، علیش پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت روز گذشته (چهارشنبه)- 4 مردادماه- در گفت و گو با ایسنا  از انتقال جسد کشف شده «بنیتا»ی 8 ماهه در پاکدشت، برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی خبر داد.

وی افزود: شب گذشته خودروی سرقت شده در تهران که یک کودک هشت ماهه در آن بود، در پاکدشت کشف شد و متاسفانه کودک 8 ماهه داخل این خودرو، فوت کرده است.

دادستان پاکدشت افزود: دو سارق «بنیتا»ی  8 ماهه در پاکدشت شناسایی و دستگیر شدند و هر دو به سرقت و آدم ربایی اعتراف کردند.

علیش پور تاکید کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا قتل عمدی بوده یا خیر، البته هنوز زود است که به نتیجه برسیم؛ زیرا دیشب بعد از این که جسد کشف و اقدامات اولیه انجام شد، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر شد تا نهایتا معاینات انجام و کالبد شکافی انجام شود و پس از آن پزشکی قانونی نظرش را اعلام کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.