×

کاهش 17 درصدی ورودی پرونده های طلاق با ایجاد مراکز مشاوره

کاهش 17 درصدی ورودی پرونده های طلاق با ایجاد مراکز مشاوره

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز گفت راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری موجب کاهش 17 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به محاکم استان البرز شده است

کاهش-17-درصدی-ورودی-پرونده-های-طلاق-با-ایجاد-مراکز-مشاوره وکیل 

 معاون اجتماعی دادگستری استان البرز گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری موجب کاهش 17 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به محاکم استان البرز شده است.

کاهش 17 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق با ایجاد مراکز مشاوره پیش از طلاقبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در بازدیدی که توسط رستم‌وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و جمعی از مدیران کل استان البرز از مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری البرز به عمل آمد، بر لزوم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی تأکید شد.

در این بازدید مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز موجب کاهش 17 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به محاکم استان البرز شده است.

وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته در خصوص علل طلاق، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی را از جمله علل اصلی طلاق در استان البرز عنوان کرده و افزود: در این راستا برنامه الزامی کردن مشاوره‌های پیش از ازدواج به منظور آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری برخی از دستگاه‌های استان البرز این مهم به انجام رسید.

این مقام قضایی در ادامه این بازدید به سرفصل‌های آموزشی پیش از ازدواج و مسئول برگزاری آن‌ها به اشاره کرد و گفت: آموزش مسائل زناشویی توسط وزارت بهداشت، مخاطرات شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا، آموزه‌های اخلاقی و مذهبی توسط حوزه‌های علمیه، روانشناسی زن و مرد توسط اداره کل بهزیستی و احکام و حقوق و تکالیف زوجین توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از جمله دوره‌های آموزشی مرکز مشاوره پیش از طلاق است.

جوهری با اشاره به موفقیت این طرح در روند اجرا گفت: این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مقرر شده پس از بازنگری، در استان تهران و سایر استان‌های کشور نیز به اجرا درآید.

وی مشکلات فضای فیزیکی جهت اجرای این طرح را از جمله موانع عمده کار دانست که با اختصاص فضای مناسب می‌توان خدمات بهتری را به زوج‌های جوان ارائه کرد.

در ادامه این بازدید حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و میروکیلی معاون فرهنگی شهرداری مرکز استان البرز و همچنین پازوکی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گزارشی را در خصوص برنامه‌های پیشگیرانه اداره متبوع خود ارائه دادند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.