×

برای کاهش کودک آزاری های سریالی این چند وقت چه باید کرد؟

برای کاهش کودک آزاری های سریالی این چند وقت چه باید کرد؟

چند هفته‌ای است که در میان اخبار مهم و پر بحث خبرگزاری‌های، اخبار مربوط به کودک آزاری بیش از پیش خودنمایی می‌کند

برای-کاهش-کودک-آزاری-های-سریالی-این-چند-وقت-چه-باید-کرد؟ وکیل 

چند هفته‌ای است که در میان اخبار مهم و پر بحث خبرگزاری‌های، اخبار مربوط به کودک آزاری بیش از پیش خودنمایی می‌کند

. روی دادن یک اتفاق ناگوار برای کودک شش ساله‌ای در پارس‌آباد مغان و بعد از آن تکرار حادثه‌ای دیگر برای یک گودک پنج ساله در اراک که هر دو منجر به مرگ این دو کودک شد موجب شد تا بار دیگر لزوم توجه به آموزش صحیح کوکان و مبارزه با کودک‌آزاری مورد توجه واقع شود.

چند هفته‌ای است که در میان اخبار مهم و پر بحث خبرگزاری‌های، اخبار مربوط به کودک آزاری بیش از پیش خودنمایی می‌کند. روی دادن یک اتفاق ناگوار برای کودک شش ساله‌ای در پارس‌آباد مغان و بعد از آن تکرار حادثه‌ای دیگر برای یک گودک پنج ساله در اراک که هر دو منجر به مرگ این دو کودک شد موجب شد تا بار دیگر لزوم توجه به آموزش صحیح کوکان و مبارزه با کودک‌آزاری مورد توجه واقع شود.

طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که این روزها بحث کودک آزاری و حمایت از کودکان را به مجلس کشانده با اشاره به بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان، می‌گوید که بیش از 42 درصد از موارد کودک‌آزاری در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و کودکانی که در خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت زندگی می‌کنند بیشتر در معرض کودک‌آزاری هستند.

از روز انتشار اخبار در باره آتنا و سپس پریا، دو کودکی که در ماه گذشته در اثر کودک‌آزاری جان باختند، بسیاری معتقد بودند نباید این دست اخبار را در رسانه‌ها فریاد زد چرا که موجب گسترش این گونه اعمال مجرمانه می‌شود. در سوی مقابل اما بسیاری از منتقدان این روش همین سرپوش گذاشتن را مهم‌ترین حربه برای کودک‌آزارها می‌دانند و معتقدند ترس از بیان این موارد موجب گستاخ‌تر شدن متجاوزان می‌شود. خاصه اینکه بسیاری از موارد کودک آزاری در خانه و توسط افراد خانواده انجام می‌شود و اگر این فضا برای برملا شدن آن را از بین ببریم در واقع محیط را برای کودک‌آزارها امن کرده‌ایم.

موضوع لزوم آموزش جدی به کودکان هم مطرح است و بسیاری معتقدند باید در سیستم آموزشی به کودکان آموزش و آگاهی داده شود تا هم از خود محافظت کنند و هم در صورت بروز هرگونه اتفاقی آن را به کسی اطلاع دهند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.