×

صرفا با گواهی پزشکی قانونی نمی توان فردی را متهم به ضرب و جرح کرد

صرفا با گواهی پزشکی قانونی نمی توان فردی را متهم به ضرب و جرح کرد

صرفا با در دست داشتن گواهی پزشکی قانونی مبنی بر ضرب و جرح، نمی‌توان کسی را متهم به ضرب و جرح کرد کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند

صرفا-با-گواهی-پزشکی-قانونی-نمی-توان-فردی-را-متهم-به-ضرب-و-جرح-کرد

 صرفا با در دست داشتن گواهی پزشکی قانونی مبنی بر ضرب و جرح، نمی‌توان کسی را متهم به ضرب و جرح کرد. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان، پرسش مخاطب درباره متهم کردن افراد به ضرب و جرح این است:

باسلام، دوست بنده در یک محل تجاری صنعتی با شخصی درگیر شده و او رازده، شخص کتک خورده شکایت کرده و گواهی پزشکی قانونی گرفته که موردکتک قرار گرفته، اما در اون صحنه شاهدی وجود نداشته که این درگیری رو دیده باشه، لازم به ذکر هست که شخص مورد نظر دوست بنده رو بخاطر اون شکایت به هرصورت که توونسته با ترسوندن اینکه فلان میکنم و ... باج گرفته، میخواستم بدونم راهی برای نجات هست که دوست بنده محکوم نشه؟ ممنون میشم راهنماییمون کنین. با تشکر یاعلی.

پاسخ کارشناسان :

در صورتی که ضارب اقرار به این موضوع نکرده باشد صرف گواهی پزشکی قانونی موجب محکومیت نیست و شاکی باید برای اثبات ادعای خود برابر ماده 199 قانون مجازات اسلامی دو گواه معرفی نماید. در غیر این صورت دوست شما محکوم نخواهد شد مگر این که دادگاه موضوع را از موارد لوث تشخیص دهد که در این حالت با سوگند شاکی دوست شما محکوم به دیه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.