×

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت سازمان ثبت اسناد واملاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است و بسیاری از کار‌ها و امور مربوطه در این سازمان به صورت حقوقی انجام می‌شود

سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-کشور-یک-سازمان-ذاتا-حقوقی-است

 مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد واملاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است و بسیاری از کار‌ها و امور مربوطه در این سازمان به صورت حقوقی انجام می‌شود.

سازمان ثبت اسناد واملاک کشور یک سازمان ذاتاً حقوقی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان کلاس آموزشی رابطین حقوقی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با حضور خدایی مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: نگاه به ثبت و قواعد حقوقی به خصوص موضوعات مطروحه در ثبت اسناد و مطالبات صورت پذیرفته از سوی مراجع قضایی و یا اشخاص حقیقی وحقوقی بعضاً باعث ایجاد خسارت برای واحد‌های ثبتی می‌شود.

وی گفت: اداره ثبت اسناد واملاک تنها دستگاهی است که قوانین مدنی در همه موضوعات آن کاربرد داشته وعلاوه برموضوعات ثبتی با سایر مواد قانونی نیز سرکار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: کارکنان و ادارات ثبت بعضا با موضوعاتی از سوی مراجع قضایی که خارج از وظایف ادارات ثبت اسناد واملاک است برخورد میکنند که با داشتن اطلاعات کافی درقوانین حقوقی و بهره مندی از ارائه مطالب می‌توان از حقوق خود و سازمان ثبت اسناد واملاک دفاع کرد.

در ادامه محسن خدایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ثبت اسنادو املاک کشور در خصوص هدف برگزاری این جلسه گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است و بسیاری از کار‌ها و امور مربوطه در این سازمان حقوقی انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته پست و سمتی به عنوان رابطین و یا مسئولین حقوقی در سازمان نبوده که این مهم باعث ایجاد مشکلات عدید‌ه‌ای از گذشته برای سازمان شده است. مشکلاتی که بعضا باعث خسارات و صدور احکام بسیار سنگینی مالی و معنوی به سازمان شده که خوشبختانه با ورود دفتر حقوقی به این پرونده‌ها باعث برگشت مبالغ بسیاری به بیت المال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در چارت جدید سازمانی توانستیم پست نماینده حقوقی در ادارت کل را احیاء کنیم که قدم بسیار مثبتی در جهت صیانت حفظ حقوق کارکنان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

خدایی با اشاره به مباحث بسیار زیاد حقوقی مطروحه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ورود به موقع رابطین حقوقی در پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی و دفاع از حقوق سازمان و کارمند با احترام متقابل به قضات را بسیار حائز اهمیت دانست.

گفتنی است در این جلسه یکتن خدایی ضمن بیان موارد و موضوعات مرتبط، به سوالات و نظرات رابطین حقوقی پاسخ داد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.