×

بررسی تعریف جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی

بررسی تعریف جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی

یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون مجازات جدید تعریفی از جرم سیاسی ارائه نشده است، گفت کمیسیون در حال بررسی طرحی برای تعریف جرم سیاسی بوده که نوع جرم و مجازات آن را تبیین خواهد کرد

بررسی-تعریف-جرم-سیاسی-در-کمیسیون-حقوقی

یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون مجازات جدید تعریفی از جرم سیاسی ارائه نشده است، گفت: کمیسیون در حال بررسی طرحی برای تعریف جرم سیاسی بوده که نوع جرم و مجازات آن را تبیین خواهد کرد.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تعریف جرم سیاسی و مجازات اعدام برای این مجرمین در قانون مجازات اسلامی جدید اظهار داشت: جرم سیاسی در قانون جدید تعریف نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه جرم سیاسی در قانون وجود نداشته ادامه داد: هیچ زندانی سیاسی در زندان‌های کشور وجود نداشته و تفهیم اتهام زندانیان، غیرسیاسی بوده و علاوه بر این مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران، مجازات مطلق اقدام علیه امنیت ملی کشور اعدام نیست و هیچ‌گونه اعدامی سیاسی نیز تا کنون نداشته‌ایم.
 
عضو کمیسیون حقوقی خاطرنشان کرد: طرحی به نام تعریف جرم سیاسی و مجازات آن، در کمیسیون در حال بررسی بوده که زوایای این امر را بررسی کرده و در صورت امکان به تصویب می‌رساند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.