×

اخذ آبونمان از مشترکین شرکت ملی گاز خلاف قانون تشخیص داده شد

اخذ آبونمان از مشترکین شرکت ملی گاز خلاف قانون تشخیص داده شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه شماره 3 م 84203 مورخ 29 6 91 ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی در خصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال گردید

اخذ-آبونمان-از-مشترکین-شرکت-ملی-گاز-خلاف-قانون-تشخیص-داده-شد وکیل 

 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه شماره 3/م/84203 مورخ 29/6/91 ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی در خصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال گردید.

 هیئت عمومی دیوان بخشنامه شماره 3/م/84203 مورخ 29/6/91 ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی در خصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال گردید.

در این بخشنامه اشاره شده است که وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) مجاز است از ابتدای مهر ماه سال 1391 نسبت به اخذ آبونمان ثابت ماهیانه از مشترکین گاز طبیعی (به استثنای جایگاه‌های CNG) بر اساس رابطه ثابت ماهیانه اقدام نمایند.

موضوع با اعلام نظر هیئت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه بر مبنای بند ب. و تبصره یک ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت گذاری گاز طبیعی با رعایت شرایط مندرج در مقررات مزبور بر عهده دولت بوده و مجوزی برای اخذ آبونمان گاز طبیعی پیش بینی نشده است، در دستور کار هیئت عمومی قرار گرفت و در هیئت عمومی بخشنامه مورد شکایت بر اساس ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 60 قانون الحاق موادی به قانون یاد شده که دریافت هرگونه وجهی را توسط دستگاه‌های اجرایی منوط به رعایت مقررات قانونی نموده است، خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال گردید.
 

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.