×

تاکید مدیر کل پیشگیری های قضایی بر استفاده از فناوری نوین در پیشگیری از تصرفات اراضی

تاکید مدیر کل پیشگیری های قضایی بر استفاده از فناوری نوین در پیشگیری از تصرفات اراضی

نشست تخصصی کمیته ملی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با رویکرد بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برگزار شد

تاکید-مدیر-کل-پیشگیری-های-قضایی-بر-استفاده-از-فناوری-نوین-در-پیشگیری-از-تصرفات-اراضی

نشست تخصصی کمیته ملی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با رویکرد بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برگزار شد.

 علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: یکی از هدف‌های مهم سمینار دو روزه استان گلستان در زمینه پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی است و هدف از برگزاری این نشست ارائه راهکارهای اجرایی به منظور بهره‌گیری از این فن‌آوری‌هاست.

جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در مورد نحوه اجرای آزمایشی آنها در استان‌ها مطالبی را ذکر و تاکید کرد: در گام نخست باید در نشست‌های تخصصی پیش نیازها و موارد پشتیبانی اینگونه سامانه‌ها ارزیابی و در مراحل بعدی اجرایی شود.

در ادامه پورنقدی به تشریح «طرح مدل پردازش تصاویر بر اساس سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از راه دور اراضی ملی و منابع طبیعی» و ارائه نقاط قوت و مزایای اجرای کامل آن در کشور پرداخت.

عسگری مدیرکل امور فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشکر از دغدغه های به حق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ارائه مجوزهای متعدد توسط دستگاه‌های مسئول در مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی انتقاد کرد و از تهیه و تشکیل یک سامانه جامع مراجع ارائه دهنده مجوزها در کشور خبر داد که این کار بار را از دوش سامانه های مذکور در حوزه تشخیص تغییرات غیرمجاز کاربری می کاهد.

رییسی مشاور معاونت اقتصادی واجا ضمن ارائه سامانه ماهواره‌ای مرتبط با حوزه اراضی که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفته از نهایی شدن و تسری آن به کل کشور جهت دریافت تغییرات لحظه‌ای در روی زمین خبر داد.

در ادامه وی به طور کامل از این سامانه رونمایی و توضیحات لازم را جهت استحضار مدعوین ارائه کرد.

در این نشست ساوری مدیرکل پیشگیری های وضعی ضمن تشکر از همدلی و همکاری دستگاه‌های مسئول در این حوزه ارزیابی ماهوی خود را از این سامانه و نیز توجه ویژه به فناوری های نوین و همچنین پیشگیری های ثانویه بیان کرد و گفت: این سامانه باید دارای 4 ویژگی مدیریت واحد، نحوه دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات سامانه، نحوه به روز رسانی آن و چگونگی همکاری دستگاه‌ها در تبادل اطلاعات را در اولویت خود قرار دهد.

در پایان این نشست، مقررشد نشست تخصصی میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز و مجموعه کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تعیین شاخص‌های اجرای سامانه جامع مراجع ارائه دهنده مجوزها ارائه شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.