×

مراسم تحلیف 315 کارآموز وکالت جمعه برگزار می شود

مراسم تحلیف 315 کارآموز وکالت جمعه برگزار می شود

عضو کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری مراسم تحلیف 315 کارآموز وکالت خبر داد

مراسم-تحلیف-315-کارآموز-وکالت-جمعه-برگزار-می-شود

عضو کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری مراسم تحلیف 315 کارآموز وکالت خبر داد.

محمد شیوایی درباره مراسم سوگند کارآموزان وکالت دادگستری پذیرفته شده در آزمون اختبار کانون مرکز جهت اخذ پروانه وکالت گفت: مراسم تحلیف مخصوص آن دسته از کارآموزانی است که پس از طی شدن دوره کارآموزی و موفقیت در آزمون اختبار کانون وکلا که آزمون‌های کتبی و شفاهی را شامل می شود، به مقام رسمی وکالت نائل می شوند.

وی عنوان کرد: در این مراسم 315 کارآموز وکالت به رسم متداول متن سوگندنامه را قرائت می‌کنند. لازم به ذکر است که این افراد بدون اینکه زیر نظر استاد مشخصی به کار وکالت بپردازند، به صورت رسمی از وکلای مستقل دادگستری محسوب می شوند.

شیوایی خاطرنشان کرد: در این مراسم که روز جمعه - 10 شهریور ماه - برگزار می‌شود رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، نایب رییس کانون وکلای مرکز و دبیر کمیسیون کارآموزی کانون وکلای مرکز سخنرانی می کنند.

متن سوگند نامه به شرح زیر است:

«در این موقع که می خواهم به شغل شریف وکالت نائل شوم، به خداوند قادر متعال قسم یاد می کنم که همیشه قوانین و نظامات را محترم شمرده و جز عدالت و احقاق حق منظوری نداشته و بر خلاف شرافت، قضاوت و وکالت اقدام و اظهاری ننمایم و نسبت به اشخاص و مقامات قضایی و اداری و همکاران و اصحاب دعوی و سایر اشخاص، رعایت احترام را نموده و از اعمال نظریات سیاسی و خصوصی و کینه توزی و انتقام جویی احتراز نموده و در امور شخصی و کارهایی که از طرف اشخاص انجام می دهم راستی و درستی را رویه خود قرار داده و مدافع از حق باشم و شرافت من وثیقه این قسم است که یاد کرده و ذیل قسم نامه را امضا می نمایم.»

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.