×

مصباح اسکویی وکالت آمیزه ای از علم و تجربه است

مصباح اسکویی وکالت آمیزه ای از علم و تجربه است

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت کار وکالت آمیزه‌ای از علم و تجربه نو است و تا آخر مطالعه و تجربه‌اندوزی نیاز دارد و وکیل برای این‌که خود را به روز نگهدارد باید مطالعات خود را هر روز داشته باشد

مصباح-اسکویی-وکالت-آمیزه-ای-از-علم-و-تجربه-است وکیل 

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کار وکالت آمیزه‌ای از علم و تجربه نو است و تا آخر مطالعه و تجربه‌اندوزی نیاز دارد و وکیل برای این‌که خود را به روز نگهدارد باید مطالعات خود را هر روز داشته باشد.

 اسماعیل مصباح اسکویی در مراسم تحلیف 315 نفر از کارآموزان وکالت که صبح روز جمعه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم زندگی انسان‌ها، روز ورود آن‌ها به عرصه مهم اجتماعی است و امروز کارآموزان عزیز در حال ورود به مرحله مهم و حساس‌تری هستند که برای کشف حقیقت به استقبالش رفتند.

وی افزود: روز تحلیف روز بزرگی است و با این سوگند فرد وارد عرصه‌ای می‌شود که چارچوب کلی وظایفش در متن سوگندنامه دیده می‌شود. در متن سوگندنامه نکات مهمی وجود دارد و جز عدالت مفهوم دیگری ندارد و امیدوارم هر روز این سوگندنامه را مرور کنیم تا مفهوم سوگندنامه ملکه ذهن‌مان باشد.

وی ادامه داد: در آزمون وکالت 70 هزارنفر شرکت می‌کنند ولی دو هزار نفر پذیرفته می‌شوند و کسانی هستند که پشت در حسرت این پروانه‌ها را دارند.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: ما توصیه کردیم که موسسات حقوقی را با همکاری خود کانون وکلا  تشکیل دهیم. متاسفانه موسسات حقوقی به وسیله غیر وکلا تاسیس شدند و در جهت صید کارآموزان هستند که با دراختیار گرفتن پروانه شما به مقاصدشان  برسند.

وی با بیان این‌که  «متاسفانه اکثر تخلفات بوسیله وکلای جوان رخ می‌دهد»،  گفت:  استدعا دارم که مقررات را ملاحظه کنید، هر چند که برای پیشبرد کار مردم دنبال وکیلی هستند که قالتاق باشد ولی جامعه هنوز هم دنبال وکلایی است که مسولیت پذیرتر هستند.

وی در پایان گفت: کار وکالت آمیزه‌ای از علم و تجربه نو است و تا آخر مطالعه و تجربه‌اندوزی نیاز دارد و وکیل خوب ساخته نمی‌شود مگر به وسیله علم و تجربه؛ چراکه قوانین هر روز در حال نو شدن هست و  وکیل برای این‌که خود را  به روز نگه دارد باید مطالعات خود را هر روز داشته باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.