اقدامات جدی در راستای تامین حقوق شهروندی مددجویان انجام شده است

اقدامات جدی در راستای تامین حقوق شهروندی مددجویان انجام شده است

اقدامات جدی در راستای تامین حقوق شهروندی مددجویان انجام شده است

اقدامات-جدی-در-راستای-تامین-حقوق-شهروندی-مددجویان-انجام-شده-است

رییس سازمان زندان‌ها:
اقدامات جدی در راستای تامین حقوق شهروندی مددجویان انجام شده است


 

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: باید بستر ارتقای امور معنوی را در زندان‌ها فراهم کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، غلامحسین اسماعیلی در دیدار با استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های تبیین شده، اقدامات جدی در راستای تامین حقوق شهروندی مددجویان انجام شده و تنها سختی زندان، تحمل حبس و سلب آزادی زندانی است.

اسماعیلی افزود: زندانی انسان است و نیاز معنوی دارد و باید با وجود سلب آزادی، برای او شرایط مناسب روحی و روانی و بستر ارتقای امور معنوی را فراهم کنیم تا تحمل حبس تاثیر سوء نداشته باشد و زمینه بازگشت مثبت مددجویان به جامعه فراهم شود.

وی هم‌چنین با اشاره به سختی کار و مشقات شغلی پرسنل زندان‌ها، تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوبی که درباره امور رفاهی پرسنل انجام شده در صدد هستیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به گسترش امکانات رفاهی و کاهش فشار روحی و روانی کارکنان و بالطبع خانواده آنان اقدام کنیم.

اسماعیلی همچنین با اشاره به تعامل خوب استانداری کرمانشاه و زندان‌های استان، اظهار کرد: نتیجه این همکاری تاثیرات بسیار مثبتی در وضعیت اجتماعی منطقه و کاهش آمار کیفری زندان‌های استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به جمعیت کیفری زندان‌های استان، آمار موجود زندان‌های کرمانشاه را نسبت به جمعیت استان در مقایسه با میانگین کشوری نسبتا متعادل و برخوردار از نرم طبیعی دانست.

رییس سازمان زندان‌های کشور زندان مرکزی کرمانشاه را جزء زندان‌های نمونه و برتر کشور و پیش قدم در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی توصیف و تصریح کرد: با تلاش و اهتمام مسئولان گذشته و فعلی زندان‌های استان دارای بستر و فضای فیزیکی مناسب و استاندارد است و اقدامات بسیار خوبی در جهت حفظ کرامت و شخصیت مددجویان انجام شده است.

سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: بستر فرهنگی و اصلاحی ایجاد شده در زندان‌های استان بسیار مطلوب است، لیکن با توجه به آمار کیفری باید در جهت کاهش آمار زندان‌های استان تلاش کنیم و از همه توان و ظرفیت‌ها در این راستا بهره بگیریم.

وی نگرش علمی و هدفمند، توجه به وضعیت اقلیمی و فرهنگی استان، ریشه یابی بزه و بزهکاری و چاره اندیشی در این باره را خواستار شد و آمادگی استانداری و جلب همکاری دستگاه‌های ذیربط را در این زمینه مدنظر قرار داد.

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.