×

ضابط قضایی نباید با متهم با خشونت برخورد کند

ضابط قضایی نباید با متهم با خشونت برخورد کند

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه کار ضابط قضایی رسیدگی اولیه است، گفت ضابطین قضایی باید با متهمان رفتار محترمانه و مودبانه‌ای داشته باشند و به هیچ وجه نباید خشونت به خرج بدهند

ضابط-قضایی-نباید-با-متهم-با-خشونت-برخورد-کند وکیل 

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه کار ضابط قضایی رسیدگی اولیه است، گفت: ضابطین قضایی باید با متهمان رفتار محترمانه و مودبانه‌ای داشته باشند و به هیچ وجه نباید خشونت به خرج بدهند.

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ضابطین قضایی به دو دسته عام و خاص تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: ضابطین عام مامورانی مانند نیروی انتظامی هستند که در صورت مشاهده تخلف یا جرم مشهود، باید پیگیری کرده و گزارش دهند.

این حقوقدان در ادامه بیان کرد: ضابطین خاص مامورانی هستند که به آن‌ها یک ماموریت خاص برای یک مورد خاص داده می‌شود و باید فقط همان موضوع را پیگیری کنند.

غیرت با اشاره به وظایف ضابطین در برابر متهم، خاطرنشان کرد: ضابطین اولین افرادی هستند که با متهم برخورد می‌کنند؛ بنابراین آنها وظیفه دارند با متهم رفتار محترمانه و مودبانه‌ای داشته باشند و به هیچ وجه نباید خشونت به خرج دهند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه کار ضابط قضایی، رسیدگی اولیه است، ادامه داد: وظیفه اصلی ضابط قضایی کشف جرم و پیگیری متهم است و در مرحله بعدی باید متهم را تحویل دستگاه قضایی بدهد.

وی اظهار کرد: ضابط دادگستری حتی حق اظهارنظر و عقیده درباره موضوع مدنظر را ندارد، به دلیل اینکه او فقط در برابر متهم این وظیفه را دارد که از فرار وی جلوگیری کند و اینکه مراقب باشد آثار جرم را متهم از بین نبرد؛ این موارد از جمله وظایفی است که بر عهده یک ضابط قضایی است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.