×

پروفسور امیر ناصر کاتوزیان در همایش ملی بررسی حقوقی خلیج فارس چرا دول کوچک عربی اصرار بر تغییرنام خلیج فارس دارند؟!

پروفسور امیر ناصر کاتوزیان در همایش ملی بررسی حقوقی خلیج فارس چرا دول کوچک عربی اصرار بر تغییرنام خلیج فارس دارند؟!

پدر علم حقوق ایران گفت ، بازی با الفاظ و خدشه‌دار کردن احساسات یک کشور و ملت به جز برهم زدن روابط سیاسی بین کشورها سود دیگری ندارد و خلیج فارس همواره خلیج فارس خواهد بود

پروفسور-امیر-ناصر-کاتوزیان-در-همایش-ملی-بررسی-حقوقی-خلیج-فارس-چرا-دول-کوچک-عربی-اصرار-بر-تغییرنام-خلیج-فارس-دارند؟! وکیل 

پدر علم حقوق ایران گفت: ، بازی با الفاظ و خدشه‌دار کردن احساسات یک کشور و ملت به جز برهم زدن روابط سیاسی بین کشورها سود دیگری ندارد و خلیج فارس همواره خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دکتر امیر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران در همایش ملی بررسی حقوقی و تاریخی خلیج فارس اظهار داشت: در درجه اول از کانون وکلای تهران و فارس تشکر می‌کنم بدین خاطر که کاری را که مدتی معطل مانده بود را آغاز کرده و به سرانجام رساندند.
 
وی افزود: گاهی اوقات اشاره می‌شود که وکالت یک شغل مخصوص است یعنی محدود به رابطه وکیل و موکل، اما به طور قطع می‌توان گفت وکالت یک شغل عمومی بوده چرا که یاری دهنده عدالت و گسترش آن درجامعه است.
 
استاد دکتر کاتوزیان با بیان اینکه دخالت در امور اجتماعی، پا گذاشتن برلبه یک تیغ دولبه است که یک لبه آن وطن پرستی و لبه دیگر آن دخالت در کار سیاسی است تصریح کرد: دخالت کانون وکلا در امور اجتماعی آغازگر خدمات عمومی و گسترش عدالت در جامعه به شمار می آید و دخالت در امور عمومی با عنوان وطن پرستی قابل ستایش است اما نباید این مهم وابستگی سیاسی را به همراه آورد.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: دفاع کانون وکلای ایران از نام خلیج فارس ستودنی است و این مهم می‌تواند در عرصه بین‌المللی با بازتاب‌های خوبی همراه باشد.
 
پدر علم حقوق ایران در پایان خاطرنشان کرد: من هم مثل همه از بچگی نام خلیج فارس را شنیده‌ام و نام آن را دراطلس‌ها و نقشه‌ها می‌دیدم. خلیج فارس دریایی است که دو طرف دارد یک طرف امپراطوری هخامنش و طرف دیگر عده‌ای که یا دولتی نداشته و بادیه‌نشین بوده و یا مستعمربوده اند اما یک انسان عادی نام آن را خلیج فارس می‌گذارد و سوال من این است که این دول کوچک عربی چرا اصرار برتغییرنام خلیج فارس دارند ؟ آیا به این معنی است که درصورت تغییرنام خلیج فارس تمام سرمایه نفت متعلق به آنها خواهد شد؟ من مشتاقانه منتظرشنیدن پاسخ این سئوال هستم و امیدوارم پاسخم را از این همایش دریافت کنم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.