×

امضای سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

امضای سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در دیدار تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو، سند تفاهم همکاری جهت حمایت از نوآوری و خلاقیت به امضا رسید

امضای-سند-تفاهم-همکاری-سازمان-جهانی-مالکیت-معنوی-با-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-کشور

 در دیدار تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو، سند تفاهم همکاری جهت حمایت از نوآوری و خلاقیت به امضا رسید.

امضای سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در دیدار با فرانسیس گری ضمن مذاکره در خصوص دستور کار مجمع عمومی وایپو، با تشریح توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص نوآوری و خلاقیت ها، به جمعیت عظیم تحصیل کرده و جوان کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده‌ای در کشور جهت توسعه خدمات مربوط به ثبت مالکیت‌های صنعتی صورت گرفته و تمامی فرآیند خدمات با بهره گیری از فنآوری‌های نوین بهسازی و مدرن شده است.

وی با اشاره به افزایش تقاضا‌های ثبت مالکیت‌های صنعتی به ویژه ثبت بین المللی علائم تجاری و اختراعات در کشور، همچنین بر تأثیر مهم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشگاه‌ها و پارک‌های فنآوری در توسعه مالکیت معنوی (IP) تأکید کرد.

فرانسیس گری رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز ضمن قدردانی از مواضع اصولی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در رابطه با دستور کار مجمع عمومی و بیانیه این نشست، اقدامات انجام شده جهت توسعه IP در ایران را مهم ارزیابی و کمک‌های فنی وایپو راجع به آگاه سازی و توسعه داوری را تشریح نمود.

در پایان این دیدار سند همکاری وایپو با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پروژه TISC به امضا رسید. به موجب این تفاهم نامه، وایپو نسبت به ارایه آموزش‌های لازم و حمایت حقوقی از نوآوران جهت ثبت مالکیتها، امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی وایپو و آموزش‌های لازم جهت تجاری سازی اختراعات را به صورت رایگان ارائه خواهد داد.. در ادامه رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی اظهار علاقه نمود که از ایران دیدار داشته باشد و مقرر گردید هماهنگی‌های لازم انجام و این سفر در آینده نزدیک انجام پذیرد

گفتنی است رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به صورت جداگانه با معاونین سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار و به تفصیل در خصوص توسعه IP، ثبت بین المللی علائم و اختراعات و نیز برنامه‌های آتی وایپو بحث و مذاکره نمود و مقرر شد در برنامه ریزی سال آتی کمک‌های فنی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید‌های آموزشی جهت بخش‌های تخصصی به هزینه وایپو توسعه پیدا کند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.