×

پیشنهاد نماینده مجلس در خصوص احقاق حق کارمندانی که سالیان طولانی از اضافه کارشان بیمه کسر شد

پیشنهاد نماینده مجلس در خصوص احقاق حق کارمندانی که سالیان طولانی از اضافه کارشان بیمه کسر شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال سهم اضافه کار در مستمری بازنشسته ها گفت به استناد اختیار همسان سازی حقوق ها، دولت می تواند ابزاری برای احقاق حق این بازنشسته ها که سالیان سال در زمان اشتغال از اضافه کارشان بیمه کسر شد، پیدا کند

پیشنهاد-نماینده-مجلس-در-خصوص-احقاق-حق-کارمندانی-که-سالیان-طولانی-از-اضافه-کارشان-بیمه-کسر-شد

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال سهم اضافه کار در مستمری بازنشسته ها گفت: به استناد اختیار همسان سازی حقوق ها، دولت می تواند ابزاری برای احقاق حق این بازنشسته ها که سالیان سال در زمان اشتغال از اضافه کارشان بیمه کسر شد، پیدا کند.

مهرداد بائوج لاهوتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: این بخشنامه (جبران سهم اضافه کار در مستمری بازنشسته ها) موجود است اما در مجموع، در قانون برنامه ششم دولت مکلف است حقوق بازنشسته ها را همسان سازی کند.
به گزارش ایرنا موضوع اعاده حق بازنشستگانی که سالها از اضافه کار زمان اشتغالشان بیمه کسر شده است، از جمله خواست های صنفی بخش بسیار بزرگی از کارکنان دولت است که پیش از تیرماه سال 93 از اضافه کارشان حق بیمه کسر می شد اما از این تاریخ به بعد، این سهم در حقوق بازنشستگی شان لحاظ نشد.

دولت اواخر پارسال بخشنامه ای داد که بر اساس آن برای جبران سهم اضافه کار در مستمری بازنشستگان فرمولی را در نظر گرفت. اما این بخشنامه بر اساس برنامه پنجم بوده که تا آخر سال 95 اجرا شد و برای بازنشستگان پس از این سال، ساکت است و باید ذیل قانون مصوب مجلس ارائه شود تا مورد پذیرش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیرا گفت که این بخشنامه برای بازنشستگان پس از سال 95 نیز اجرا می شود و نیازی به بخشنامه جدید نیست اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی اظهار می دارند که بخشنامه دولت با توجه به قانون برنامه پنجم بوده ؛ بنابر این، برای مشمولان بازنشستگی پس از سال 95، باید موضوع در قانون برنامه ششم یا قانون خدمات کشوری پیش بینی شود و آنچه برای این سازمان ملاک و الزام آور می باشد، قوانین بالادستی مصوبه مجلس است.

لاهوتی به خبرنگار ایرنا گفت: در قانون برنامه ششم بخشنامه جدیدی نیامده است و آنچه آقای نوبخت گفته بخشنامه است و قانون نیست و این که دولت چگونه می تواند این مساله را برطرف کند به عهده خود دولت است.

وی افزود: بی عدالتی ها در پرداخت حقوق ها باید از بین برود؛ بدان معنا که یک نفر با مدرک کارشناسی که 10 سال قبل بازنشسته شده باید همان حقوقی را بگیرد که فرد دیگری با همان مدرک در زمان حاضر بازنشسته شده و دریافت می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تصور من این است که دولت به استناد به همین اختیار همسان سازی حقوق ها بتواند ابزاری برای این مساله پیدا کند.

لاهوتی اظهار داشت: امسال گفتیم در راستای همان قانون برنامه ششم، دولت حقوق های زیر دو میلیون تومان و کمتر از این را همسان سازی کند. دولت این تکلیف را دارد به افراد با حقوق زیر دو میلیون تومان نگاه ویژه ای داشته باشد و دریافتی آنها را به هم نزدیک کند و این مساله برای دیگر بازنشسته ها در سال های بعدی ادامه خواهد یافت.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.