×

تصریح قانون به عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی

تصریح قانون به عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، به صراحت تاکید شده است که هر فرد خواهان دریافت گواهینامه رانندگی نیاز به داشتن کارت پایان خدمت ندارد، گفت با وجود درخواست از رییس مجلس برای پیگیری اجرای این قانون، تاکنون نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است

تصریح-قانون-به-عدم-نیاز-به-کارت-پایان-خدمت-برای-متقاضیان-دریافت-گواهینامه-رانندگی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، به صراحت تاکید شده است که هر فرد خواهان دریافت گواهینامه رانندگی نیاز به داشتن کارت پایان خدمت ندارد، گفت: با وجود درخواست از رییس مجلس برای پیگیری اجرای این قانون، تاکنون نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، به صراحت تاکید شده است که هر فرد خواهان دریافت گواهینامه رانندگی نیاز به داشتن کارت پایان خدمت ندارد، زیرا افراد متقاضی گواهینامه قبل از سن مشمولیت هم نیازی به کارت پایان خدمت ندارند؛ افراد دارای معافیت تحصیلی نیز به کارت پایان خدمت نیاز ندارند.

وی افزود: نباید افراد متقاضی را به بهانه نداشتن کارت پایان خدمت، از رانندگی محروم کرد ضمن اینکه در قانون بیمه شخص ثالث تاکید شده است افراد بدون گواهینامه در صورت تصادف، نمی‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند. برای رفع این مشکلات قانون مربوطه در مجلس به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح باید دراجرای این قانون و کمک به جوانان تلاش کند، گفت: نباید بی‌دلیل برای بخشی از جامعه نارضایتی ایجاد کرد. در حقیقت، قانون مصوب مجلس باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه از رییس مجلس شورای اسلامی برای ورود به این موضوع و پیگیری اجرای قانون درخواست شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون نتیجه‌ای در خصوص اجرای این قانون حاصل نشده است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.