×

اموال همسر و فرزند بخاطر بدهی پدر یا همسر قابل مصادره نیست

اموال همسر و فرزند بخاطر بدهی پدر یا همسر قابل مصادره نیست

فردی که به دیگران بدهکار است و توان مالی پرداخت بدهی‌اش را ندارد، اموال نزدیکانش را نمی‌توان بخاطر بدهی او مصادره کرد کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند

اموال-همسر-و-فرزند-بخاطر-بدهی-پدر-یا-همسر-قابل-مصادره-نیست وکیل 

 فردی که به دیگران بدهکار است و توان مالی پرداخت بدهی‌اش را ندارد، اموال نزدیکانش را نمی‌توان بخاطر بدهی او مصادره کرد.

 پرسش مخاطب درباره امکان مصادره اموال نزدیکان فرد بدهکار این است:

باسلام. من ضامن یک نفر شدم ووام گرفته ووام گیرنده هیچ مال وملکی به اسم خودش ندارد ایا میشود مال همسر ونزدیکان درجه یکش توقیف کرد ممنون.

پاسخ کارشناسان :

ماده 1 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکوم به عین معین باشد آن مال أخذ و به محکومٌ له تسلیم می‌شود و در صورتی که رد عین ممکن نباشد یا محکوم به عین معین نباشد، اموال محکوم علیه با رعایت مستثنیات دین و مطابق قانون اجرای احکام مدنی و سایر مقررات مربوط، توقیف و از محل آن حسب مورد محکوم به یا مثل یا قیمت آن استیفاء می‌شود. از طرفی دیگر مطابق ماده 2 از همان قانون، مرجع اجراء کننده رأی، اعم از قسمت اجرای دادگاه صادرکننده اجرائیه یا مجری نیابت، مکلف است به تقاضای محکوم له از طرق پیش بینی شده در این قانون و نیز به هر نحو دیگر که قانوناً ممکن باشد، نسبت به شناسایی اموال محکوم علیه و توقیف آن به میزان محکوم به اقدام کند.

فلذا باید بیان داشت توقیف و برداشت از اموال دیگران امکان پذیر نمی‌باشد. اما همواره پرداخت دین از طرف ثالث و به خواست خود اشکال قانونی ندارد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.