×

بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اجباری شد

بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اجباری شد

بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اجباری شد

بستن-کمربند-ایمنی-برای-تمامی-سرنشینان-خودرو-اجباری-شد وکیل 

با تصویب مجلس شورای اسلامی ، بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راننده و ترک نشینان موتوسیکلت اجباری شد.

به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز : در ادامه بررسی لایحه رسیدگی به تخلف های رانندگی در مجلس شورای اسلامی ، روز یکشنبه ماده 20 آن به تصویب رسید. بر اساس ماده 20 لایحه موردنظر ، رانندگان و سرنشینان خودروها در صورت نبستن کمربند ایمنی و رانندگان و ترک نشینان موتوسیکلتها در صورت نداشتن کلاه ایمنی استاندارد ، بر اساس جدول تخلف های رانندگی ، جریمه خواهند شد. همچنین تمامی رانندگان خودروهایی که تاکنون برای سرنشینان خود کمربند ایمنی نصب نکرده اند از امروز تا شش ماه بعد فرصت دارند. از این پس ، تمامی قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و رفت و آمد ، درباره موتوسیکلتها نیز جاری خواهد بود.

در بخش دیگری از بررسی لایحه رسیدگی به تخلف های رانندگی مقرر شد چنانچه رانندگان موتوسیکلت مرتکب کارهای خطرناکی همچون حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز ، ایجاد صدای ناهنجار عمدی ، حمل بار غیرمتعارف ، حرکت نمایشی و مارپیچ ، تک چرخ و حمل یدک شوند ، در خطوط ویژه اتوبوسرانی تردد کنند و از کلاه ایمنی استفاده نکنند وسیله نقلیه آنان یک هفته توقیف شود.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، بر اساس این مصوبه ، علاوه بر صدور قبض جریمه برای موتورسواران متخلف ، چنانچه ناهنجاری های آنان تکرار شود وسیله نقلیه موردنظر یک ماه توقیف خواهد شد. در عین حال ، مجلس شورای اسلامی برای رفت و آمد غیرمجاز خودروها در محدوده طرح ترافیک ، مجازاتی تازه وضع کرد.برهمین اساس توقیف خودروها با قفل زدن به چرخها لغو و پلیس موظف شد ضمن صدور قبض جریمه برای رانندگان وسایل نقلیه ای که غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می شوند به آنان اخطار دهد.راننده اگر به تخلف خود ادامه داد هر ساعت یک برابر جریمه خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی میزان جریمه های تخلف های مربوط به حمل و نقل و رفت و آمد در همه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری - صنعتی را با توجه به مکان و زمان وقوع و میزان تاثیر آن در آلودگی محیط زیست و ایمنی افزایش داد. امروز مقرر شد جریمه تخلف های بندهای یک تا شش جدول راهنمایی و رانندگی شامل حرکت های نمایشی ، تجاوز از سرعت مجاز ، سبقت غیرمجاز در راه های دوطرفه ، گذر از چراغ قرمز و حرکت مارپیچ و دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه ها از 10 هزار تا 100 هزار تومان تعیین شود.جریمه سایر تخلف های رانندگی هم از سه تا 50 هزار تومان تعیین می شود. میزان دقیق این جریمه ها طبق جدولی که به پیشنهاد وزارتخانه های کشور ، دادگستری و راه و ترابری به تصویب هیات وزیران می رسد تعیین و اجرا خواهد شد. جریمه مربوط به تخلف حالات غیرعادی در رانندگی مانند استفاده از مواد مخدر ، مشروب الکلی و داروهای روان گردان پیش از این تصویب شده بود که بر اساس آن ، راننده متخلف به شش ماه توقیف گواهینامه و 200 هزار تومان جریمه محکوم و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.