×

دیگر چیزی به عنوان موسسات غیرمجاز نداریم ، سود مالی سپرده گذاران پرداخت می شود

دیگر چیزی به عنوان موسسات غیرمجاز نداریم ، سود مالی سپرده گذاران پرداخت می شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت مقرر شد تا سود مالی سپرده‌گذاران تا سال 1374 به روال قرارداد پرداخت شود و بعد از سال 74 هم سود مذکور به‌صورت عرف بانکی در نظر گرفته شود

دیگر-چیزی-به-عنوان-موسسات-غیرمجاز-نداریم-،-سود-مالی-سپرده-گذاران-پرداخت-می-شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد تا سود مالی سپرده‌گذاران تا سال 1374 به روال قرارداد پرداخت شود و بعد از سال 74 هم سود مذکور به‌صورت عرف بانکی در نظر گرفته شود.

دیگر چیزی به‌عنوان مؤسسات غیرمجاز نداریم/ سود مالی سپرده‌گذاران پرداخت می‌شودبهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین نتایج جلسات مجلس با مسئولین دولتی درباره رفع مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری اعم از کاسپین گفت: طبق مصاحبه اخیر دکتر سیف (رئیس کل بانک مرکزی) دیگر ما چیزی به‌عنوان مؤسسات غیرمجاز نداریم که این موضوع قطعاً باید مورد دقت و نظارت اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس قرار گیرد تا این قبیل اتفاقات دیگر رخ ندهد.

وی با اشاره به جلسات سران سه قوه درباره رفع مشکلات کاسپین بیان داشت: طی این جلسات اختیاراتی به بانک مرکزی داده شد تا پیرامون این اختیارات بیاید و پول سپرده‌گذاران زیر سقف 200 میلیون تومان را پرداخت کند.

نعمتی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا سود مالی سپرده‌گذاران تا سال 1374 به روال قرارداد پرداخت شود و بعد از سال 74 هم سود مذکور به‌صورت عرف بانکی در نظر گرفته شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: جالب است که بدانید سپرده‌گذاران تا سقف 200 میلیون تومان افرادی هستند که 95 درصد مشکلات اخیر در مؤسسات به آنها برمی‌گردد و تنها 5 درصد از مشکلات در این زمینه باقی می‌ماند که آن هم باید به کمک دولت و بانک مرکزی حل و فصل شود با این وجود ما به‌عنوان نمایندگان مجلس جلسات خودمان را با نمایندگان دولت برای رفع این مشکلات ادامه خواهیم داد.

نعمتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت تاکنون پیرامون وعده خود لایحه‌ای را در زمینه ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری به مجلس ارائه داده است و یا خیر گفت: بنده در این زمینه اطلاعی ندارم اما دولت پیرامون این مسئله قول داده و باید به قول خود عمل کند و این لایحه را به مجلس ارائه دهد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.