بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
رضا خوشیاران
آدرس : تهران، ضلع غربي چهارراه وليعصر، خ برادران مظفر (صباي شمالي)، ساختمان صبا، پلاك ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩
تلفن تماس : 02188287796
تلفن همراه : 09122208184
وب سایت |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
رسول سعادت نيا
آدرس : بوشهر.خيابان امام خميني(سنگي) ساختمان پارسيان.طبقه دوم .واحد 201
وب سایت رسول سعادت نيا وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری بوشهر
عباس بشیری
آدرس : تهران-بلوارکشاورز - خیابان فلسطین جنوبی - کوچه شهیدذاکری - بن بست اول -پلاک یک واحدشماره 10
وب سایت عباس بشیری و همکاران وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
یوسف شفیع زاده
آدرس : اصفهان خیابان شیخ صدوق شمالی شیخ مفید روبروی سامسونک ساختمان سورنا طبقه1واحد4
وب سایت یوسف شفیع زاده وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
شاپور محمد حسینی
آدرس : اهواز - زیتون کارمندی - بلوار پاسداران - نبش خیابان زاهد - ساختمان کوهرنگ - ط 4 - دفتر وکالت
وب سایت شاپور محمد حسینی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

آدابی برای خرید و فروش

ارسال شده توسط : رضا خوشیاران وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه در تاریخ : 15-02-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
آدابی برای خرید و فروش
نویسنده: رویا صمدی

روزی یکی از دوستانم تعریف کرد که در سفرش به ترکیه هوس خریدن یک دست لباس به سرش زد و وارد مغازه ای پر و پیمان در یکی از پاساژهای پایتخت شد. من با فرهنگ وطنی ام کمی خجالت کشیدم چون او گفت در بدو ورودش به مغازه لباسی را پسندید ولی وقتی آن را پوشید به دلش ننشست و از مغازه دار خواست تا لباس دیگری برایش بیاورد و او هم این کار را کرد و لباس تازه هم به طبع دوست ما نچسبید و باز لباسی دیگر و لباسی دیگر تا این که پیشخوان مغازه پر از لباس شد در حالی که او هیچ کدام را نپسندیده بود.

او تعریف کرد که به رسم ایرانی بودنش که به اخم مغازه دار عادت داشت، سر به زیر و عذرخواه چشم به زمین دوخت، اما دید که مغازه دار در حالی که آثار تاثر در نگاهش نشسته از او می خواهد تا او و همکارانش در این فروشگاه را ببخشد، چون لباسی نداشته اند که با سلیقه دوست ما جور دربیاید و من که شنونده این جملات بودم به اندازه خود او در آن روز حیرت کردم.
 
آشنای ما که این اواخر تازه از سوئد آمده است هم ماجرایی مشابه را تعریف کرد که حالامن یقین دارم شیوه درست همانی است که آنها تعریف می کنند نه آنچه ما تجربه می کنیم. او در مدتی که در آن کشور بود از فروشگاهی چرخ گوشت خرید و در خانه یکی از اقوامش با چرخ کردن تکه ای گوشت آن را امتحان کرد، اما به گوش او این چرخ گوشت کمی صدا داشت و گاهی اوقات صدایی شبیه زوزه از آن بیرون می آمد. پس دست به کار شد و قطعات چرخ گوشت را شست و دوباره در جعبه گذاشت و به فروشگاه برگشت. او ماجرا را برای فروشنده تعریف کرد و فروشنده هم در حالی که بابت صدای دستگاه از او عذرخواهی می کرد، چرخ گوشت دیگری به او داد و اظهار امیدواری کرد که این بار این شرکت و فروشگاه شرمنده مشتری ها نشود.
 
برای من شنونده چیزی شبیه یک رویا در حال تجسم شدن بود برای من که اگر به فروشگاهی بروم ممکن است جواب سلامم را نشنوم، برای من که عادی است فروشنده را با اخم ببینم، برای من که حس می کنم هنگام خرید اختیار تام ندارم و بیشتر وقت ها زیر نگاه سنگین مغازه دار مجبور به خرید می شوم، برای من که دیده ام گاهی اگر حجابت چادر باشد، فروشنده سایه به سایه دنبالت می آید تا مبادا از یک لحظه غفلت او استفاده کنی و کالایی را زیر لباست پنهان کنی بی آن که ابایی داشته باشد از این که تو را دزد خطاب کند و از من که می دانم اگر از میوه فروش بخواهم جنس بهتر برایم درون ترازو بریزد، اخم می کند و می گوید همین است که هست.
 
کار بسیاری از مشتری ها و فروشنده ها به این دلایل به جر و بحث و گاه به دعوا می کشد چون فروشنده اگر مشتری ها به سراغش نروند کارش کساد می شود و خود را موظف به تکریم مشتری نمی بیند و معتقد است کسی که اهل خریدنباشد حتما خرید می کند و کسی که اخلاق و رفتار فروشنده را بهانه خرید نکردن قرار می دهد اصلامشتری نیست. بعضی ها نیز وقتی مشتری قصد خرید با بن را داشته باشد طوری به او نگاه می کنند که گویی مرتکب خطایی شده یا آنقدر تهیدست است که نیازی به حفظ حرمت او و پاسخ به نیازهایش نیست و برای همین است که گاه شیرینی خرید کردن به تلخی می زند.
 
البته هیچ کدام از این اتفاق ها بی علت نیست و رعایت نکردن آداب معاشرت در خرید و فروش به طور اخص و بی توجهی به حقوق مشتری به طور اعم، می تواند ریشه اصلی این برخوردها باشد. بسیاری از ما خود را ملزم به احترام گذاشتن به دیگران نمی دانیم بویژه اگر مغازه و کسب و کاری داریم و مردم را ناچار به خریدکردن می دانیم.
 
این را هم به تجربه دریافته ایم که حتی اگر بدخلق باشیم و اهل گرم گرفتن با مشتری نباشیم باز هم عده زیادی به سراغمان می آیند و چرخ کاسبی مان می گردد.
 
اما در نگاهی کلی تر مشکل ما محترم نبودن حقوق مشتری است، یعنی وضعی که در آن مشتری از نگاه بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان، کسی می شود که چه کالای خوب به او بدهی چه کالای نامرغوب بالاخره آن را می خرد و با غرولند هم که شده آن را مصرف می کند.
 
این در حالی است که در کشور ما منشور حقوق مشتری وجود دارد و حقوق فاخری به مشتری داده است مثل این که مشتری حق دارد سوال کند و جواب شفاف و قانع کننده بگیرد، او حق دارد بداند چه نوع خدماتی و با چه ویژگی ها و شرایطی دریافت می کند، حق دارد بداند چه ضمانت ها و شرایطی در پشتیبانی محصول و خدمات سازمان قرار دارد، حق دارد بهترین را براساس دانسته ها و سلیقه خود انتخاب کند و نیز حق اوست که در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمات پیش، در حین و پس از فروش دسترسی داشته باشد و تمام این حق ها در شرایطی به مشتری داده شده که باید او شاهد محترمانه ترین رفتار باشد اما چه سود که در بیشتر موارد مشتری نادیده گرفته می شود و نیازش به روابط اخلاقی بی پاسخ می ماند.
 
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران آنچه درباره مجازات مداخله غیرمجاز در امور پزشکی باید بدانیم منشور حقوق شهروندی منطبق بر فرمان 8 ماده ای امام راحل و اصل استراتژیک دولت است مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود مهلت پرداخت دیه چقدر است ؟ آیا قاتل با گذشت شاکی آزاد می شود؟ ممنوعیت وجود سلاح های تخریبگر در فضا بیش از 200 زن در سراسر ایران به دلیل جرایم غیر عمد در زندان هستند اگر دست چکمان را گم کردیم چه کنیم؟ وکلا کارچاق کن می شوند کارگر را برق گرفت و کارفرما را چراق نفتی ! نگاه حقوقی به عدم اختیار صدور پروانه وکالت توسط مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه اگر به کسی پولی بدهید ، برای بازپس گیری آن اول باید اثبات کنید که به او بدهکار نبوده اید هشدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به موانع اجرای قانون کاداستر احمد تویسرکانی رای شماره 1346 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع : رسیدگی به شکایات علیه سازمان بورس و اوراق بهادار دادگاه خانواده صلاحیت رسیدگی به چه پرونده هایی را دارد؟ تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت نشر اکاذیب چه مجازاتی دارد ؟ مالکی که آپارتمان خالی است ، باید هزینه های ساختمان را پرداخت کند هشدار ! هر امضایی پای نوشته یا سند ، دلیلی علیه امضاء کننده است