×

فراکسیون حقوق شهروندی در تصویب ضمانت اجرا برای موارد فاقد ضممانت اجرا تاثیر گذار خواهد بود

فراکسیون حقوق شهروندی در تصویب ضمانت اجرا برای موارد فاقد ضممانت اجرا تاثیر گذار خواهد بود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه اگر تعداد افراد فراکسیون حقوق شهروندی چشمگیر باشد تصویب ضمانت اجرا برای حقوق شهروندی فاقد ضمانت اجرا دشوار نخواهد بود، گفت فراکسیون مذکور باید ابتدا آن قسمت از مفاد منشور حقوق شهروندی را که فاقد ضمانت اجراست استخراج و سپس ضمانت آن را ترجیحا در قالب طرحی که به امضای اعضای فراکسیون برسد، پیش‌بینی کند

فراکسیون-حقوق-شهروندی-در-تصویب-ضمانت-اجرا-برای-موارد-فاقد-ضممانت-اجرا-تاثیر-گذار-خواهد-بود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه اگر تعداد افراد فراکسیون حقوق شهروندی چشمگیر باشد تصویب ضمانت اجرا برای حقوق شهروندی فاقد ضمانت اجرا دشوار نخواهد بود، گفت: فراکسیون مذکور باید ابتدا آن قسمت از مفاد منشور حقوق شهروندی را که فاقد ضمانت اجراست استخراج و سپس ضمانت آن را ترجیحا در قالب طرحی که به امضای اعضای فراکسیون برسد، پیش‌بینی کند.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حقوق شهروندی و توجه به آن باید همیشه مثبت ارزیابی شود، گفت: هر چند اصول این حقوق در فصل سوم قانون اساسی آمده است اما تفصیل آن، آنگونه که در منشور حقوق شهروندی آمده است از بسیاری از جهات می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح موضوع منشور حقوق شهروندی این نکته که آیا محتویات این منشور ضمانت اجرا دارد یا نه؟ مطرح بوده است، اظهار کرد: البته در بسیاری از موارد ـ یعنی در مواردی که در اصول مندرج در فصل سوم سابق‌الذکر آمده است ـ این حقوق ضمانت اجرا دارد اما در میان منشور مواردی را می‌توان یافت که ضمانت اجرای صریح برای آن مقرر نشده است.

کشاورز تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی را نویدبخش دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل این فراکسیون این نوید را می‌دهد که به زودی شاهد برقراری و تعیین ضمانت اجرا برای موارد اخیر در قالب طرح یا لایحه خواهیم بود و این موجب دلگرمی است.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بیان کرد: ‌از طرفی اگر چنین اقدامی صورت گیرد نشان دهنده همکاری و هماهنگی سازنده‌ای میان قوه مجریه که مبدع این منشور بود با قوه مقننه خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه فراکسیون مذکور باید ابتدا آن قسمت از مفاد منشور حقوق شهروندی را که فاقد ضمانت اجراست استخراج کند، تصریح کرد: پس از این اقدام ضمانت اجرای آن را ترجیحا در قالب طرحی که به امضای اعضای فراکسیون برسد پیش‌بینی کند. به نظر می‌رسد اگر تعداد افراد فراکسیون چشمگیر باشد تصویب ضمانت اجرا برای حقوق شهروندی فاقد ضمانت اجرا دشوار نخواهد بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.