×

چگونه از محتویات و روند پرونده قضایی خود آگاه شویم ؟

چگونه از محتویات و روند پرونده قضایی خود آگاه شویم ؟

برای آنکه بدانیم پرونده قضایی ما در چه مرحله‌ای است و چه اقداماتی روی آن انجام شده است؛ یک راه حل کاملا ساده وجود دارد؛

چگونه-از-محتویات-و-روند-پرونده-قضایی-خود-آگاه-شویم-؟

 برای آنکه بدانیم پرونده قضایی ما در چه مرحله‌ای است و چه اقداماتی روی آن انجام شده است؛ یک راه حل کاملا ساده وجود دارد؛ .

 پرسش مخاطب درباره نحوه اطلاع از پرونده قضایی این است:

با سلام و احترام از من بابت چک شکایت شده. چک حقوقی است و بابت تضمین بوده است. تمامی مستندات به آدرس قبلی من که در بانک بوده است، رفته و متاسفانه من مطلع نشده ام. آنها هم مستندات را تحویل نگرفتند. ظاهراً غیابی بوده است. از کجا میتوانم پرونده ام را پیگیری کنم و متوجه بشوم چه اقداماتی صورت گرفته است و چه اموالی را توقیف کرده است؟ آدرس قبلی که کلیه مستندات به آن آدرس رفته است. وکیلی گفت که وکالت میگیرد و پرونده را برایم پیدا میکند و مستندات آن را به من اطلاع میدهد. گفتند احتمالاً منطقه 3 است. به کدامین دادسرا باید مراجعه کنم و چگونه پرونده ام را پیدا کنم؟ چگونه میتوانم اینکار را خودم انجام بدهم و نیازی به وکیل در این مرحله نداشته باشم؟ تا بعد از متوجه شدن موضوع وکیل بگیرم. با تشکر.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: بر اساس قانون تمامی افراد می‌بایست در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیکی) ثبت نام نمایند. شما با ثبت نام در این سامانه می‌توانید تمامی پرونده‌ها و ابلاغ‌هایی که به شما می‌شود را رویت و پیگیری نمایید. همچنین می‌توانید عدد صفر را به شماره 50009699 پیامک نمایند و از جزئیات پرونده خود مطلع شوید. در مورد سوال شما اگر چک حقوقی بوده که فرض شکایت و دادسرا منتفی خواهد بود. به هر روی اگر پرونده‌ای علیه شما ثبت شده باشد در سامانه ثنا موجود بوده و می‌توانید از جزئیات آن و شعبه‌ای که پرونده در آن وجود دارد آگاهی یابید.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.