×

کشاورز وجود استقلال کانون وکلا به نفع همه از جمله مخالفین است

کشاورز وجود استقلال کانون وکلا به نفع همه از جمله مخالفین است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه معتقدم مخالفین استقلال کانون وکلا بی جهت با آن مخالفت می کنند، گفت زیرا وجود این استقلال به نفع همه از جمله مخالفین است

کشاورز-وجود-استقلال-کانون-وکلا-به-نفع-همه-از-جمله-مخالفین-است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه معتقدم مخالفین استقلال کانون وکلا بی جهت با آن مخالفت می کنند، گفت: زیرا وجود این استقلال به نفع همه از جمله مخالفین است.

 بهمن کشاورز طی سخنانی در همایش سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری با عرض تسلیت در پی حادثه زمین لرزه غرب کشور با بیان اینکه در این مورد خاص کانون های وکلای و اتحادیه سراسری فعال بودند و محموله ای به اصفهان رفت تا به افراد آسیب دیده در ایلام برسد، گفت: سومین کامیون کمک به آسیب دیدگان نیز ارسال شد با قید هدیه به هموطنان کرمانشاهی و ایلامی.

این حقوقدان ادامه داد: آنچه مسلم است تاسیس کانون وکلا به آن شکل که گفته شد قدم اول در راه استقلال بود که در سال 1331 به استقلال نهایی منجر شد. آقایان نقابت، شاهکار و هاشمیان تلاش های بسیاری در این زمینه داشتند و با روشنگری استقلال کانون وکلا را رقم زدند. کانون وکلای دادگستری مرکز از پرجمعیت ترین کانون های وکلا بود و هست و در نهایت این سالروز به کانون وکلای مرکز برمی گردد و دو کانون دیگر به تبع کانون وکلای دادگستری مرکز بودند.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها که در معاضدت فعالیت داشتم شهادت می‌دهم در آن مدت هیات مدیره ای وجود نداشت و دلیل این فقدان امور سیاسی بود، اظهار کرد: در آن دوره همه چیز در کانون وکلا بر اساس قوانین موجود هدایت می شدند و افرادی که بودند از کسانی انتخاب شده بودند که حرفه ای و خوشنام بودند. داوود فاطمی ابهری جوانی بود که از شهرستان آمده و در تهران درس خوانده بود. در عین جوانی و حتی نداشتن سابقه کار زیاد، کانون را بسیار خوب هدایت می کرد و بی سرو صدا انسان بسیار بزرگ و بی ادعایی بود. کارهای مهمی درآن زمان انجام داد و تحت تاثیر هیچ شخصی قرار نمی‌گرفت و امور کانون به نحوی انجام می شد که گویی اعضای هیات مدیره بر آن نظارت دارند؛ یادش بخیر و نامش گرامی.

کشاورز خاطرنشان کرد: در دوره دوم انتخابات هیات مدیره کانون به عنوان داوطلب منشی گری ثبت نام کردم. در دوره 22 افتخار تصدی داشتم. در آن دوره در خدمت دکتر نوربها، نوبخت و دکتر کاشانی و دیگران بودم که حضورشان و همراهی شان برای من آموزنده بود و یکپارچگی و هماهنگی بسیار خوبی بین همه ما وجود داشت. دوره بیست و دوم را می توان دوره بسیار خوبی نامید؛ زیرا  یا اساتید دانشگاه در آن دوره حضور داشتند یا با همراهی وکلای حرفه ای و قدیمی زمان آنگونه طی مسیر کرد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: زمانی گفته شد سازمان بازرسی کل کشور قصد دارد به بازرسی کانون وکلا بیاید و بنده با معیت کسانی که در دوره  22 حضور داشتند گفتیم چنین اجازه ای به سازمان بازرسی نمی دهیم؛ زیرا ذره ای از پول دولت در اختیار ما نیست و ضرورتی برای این بازدید وجود ندارد. همچنین ایستادن در برابر طرح سه فوریتی، طرح ادغام کانون ها با وکلای ماده 187 و مواردی دیگر پیش آمد که اگر جلوی آنها گرفته نمی شد بساط استقلال کانون وکلا برچیده می شد. اینکه دوستان این روز را بزرگ داشتند باعث خوشحالی است و به سهم خود تشکر می کنم. امیدوارم با همین اقدامات در حفظ این استقلال تاثیرگذار باشیم. معتقدم مخالفین استقلال کانون وکلا بی جهت با آن  مخالفت می کنند؛ زیرا وجود این استقلال به نفع همه از جمله مخالفین است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.