×

آیا کارفرما می تواند از کارمندان خود بابت تضمین ضمانت بگیرد؟

آیا کارفرما می تواند از کارمندان خود بابت تضمین ضمانت بگیرد؟

مرسوم است در بیشتر موارد افراد جویای کار، پس از آنکه از طرف کارفرما مورد تایید قرار می‌گیرند با این جملات از ناحیه وی مواجه می‌شوند که جهت تضمین یا حسن انجام کار، یک سفته هم می‌گیریم، آیا چنین اقدامی به لحاظ قانونی صحیح است؟

آیا-کارفرما-می-تواند-از-کارمندان-خود-بابت-تضمین-ضمانت-بگیرد؟

 مرسوم است در بیشتر موارد افراد جویای کار، پس از آنکه از طرف کارفرما مورد تایید قرار می‌گیرند با این جملات از ناحیه وی مواجه می‌شوند. که جهت تضمین یا حسن انجام کار، یک سفته هم می‌گیریم، آیا چنین اقدامی به لحاظ قانونی صحیح است؟
                                                                                                    
 آیا کارفرما می تواند از کارمند خود بابت تضمین ضمانت بگیرد؟به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مرسوم است در بیشتر موارد افراد جویای کار، پس از آنکه از طرف کارفرما مورد تایید قرار می‌گیرند با این جملات از ناحیه وی مواجه می‌شوند. که جهت تضمین یا حسن انجام کار، یک سفته هم میگیریم.
 
برای برخی کارمندان این پرسش مطرح می‌شود که آیا چنین اقدامی به لحاظ قانونی صحیح است و اگر چنین می‌باشد، آیا نکته خاصی را در مورد تکمیل چنین سفته‌هایی باید رعایت کرد؟

اول آنکه باید بدانیم چنین اقدامی از ناحیه کارفرما هیچ منع قانونی ندارد. در واقع کارفرما به منظور ایجاد یک ضمانت اجرا و مانع بازدارنده جهت افزایش هرچه بیشتر دقت کارمند خود این شیوه برا انتخاب نموده است.

نکته بعدی در خصوص نکات مهم در باره تکمیل این نوع از سفته‌ها باید بیاد داشته باشیم که:

1. حتما در قرارداد پایه همکاری شماره سفته و مشخصات آن را ذکر نماییم.

2. در قسمتی که می‌بایست نام تحویل گیرنده سفته درج شود حتما نام شخصی که با آن قرارداد بسته اید نوشته شود. یعنی در قسمت در وجه..، اگر با شرکت قرارداد بسته اید نام شرکت و اگر با شخص حقیقی (یک فرد) در حال همکاری هستید نام وی درج شود.

3. حتما در سفته علت صدور آن را ذکر نمایید. مثلا بنویسید بابت حسن انجام کار، بابت تضمین قرارداد و رعایت این نکات به ظاهر ساده می‌تواند به جلوگیری از ایجاد اختلاف و طرح انواع دعاوی کمک شایانی نماید.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.