×

تعیین تکلیف بیش از 26 هزار ممنوع الخروج و ممنوع المعامله

تعیین تکلیف بیش از 26 هزار ممنوع الخروج و ممنوع المعامله

محسنی‌اژه‌ای گفت با تلاش سازمان ثبت اسناد و پیگیری معاونت اول قوه قضاییه، 26 هزار و 359 نفر که ممنوع‌الخروج یا ممنوع‌المعالمه بودند، تعیین تکلیف شدند و حدود 500 نفر باقی مانده که باید تعیین تکلیف شوند

تعیین-تکلیف-بیش-از-26-هزار-ممنوع-الخروج-و-ممنوع-المعامله وکیل 

محسنی‌اژه‌ای گفت: با تلاش سازمان ثبت اسناد و پیگیری معاونت اول قوه قضاییه، 26 هزار و 359 نفر که ممنوع‌الخروج یا ممنوع‌المعالمه بودند، تعیین تکلیف شدند و حدود 500 نفر باقی مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

 حجت‌الا‌سلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یکصدوبیست‌ودومین نشست خبری خود ضمن گرامیداشت نهم دی ماه اظهار کرد: مردم با حضورشان در این روز به آسانی توطئه‌های دشمن را خنثی کردند و یکبار دیگر وحدت، انسجام و همدلی را نشان دادند.

معاون اول قوه‌قضاییه افزود: تعدادی افراد در دهه اول و دوم انقلاب ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شده بودند و مشخصات کاملی از اینها ذکر نشده بود و اینها برای مردم و دستگاه قضایی مشکلاتی ایجاد کرده بود زیرا تشابه اسمی داشتند و برخی افراد می‌خواستند خارج بروند به خاطر تشابه اسمی ممنوع‌الخروج می‌شدند. با تلاش سازمان ثبت اسناد و پیگیری معاونت اول قوه قضاییه، 26 هزار و 359 نفر که ممنوع‌الخروج یا ممنوع‌المعالمه بودند، تعیین تکلیف شدند و حدود 500 نفر باقی مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به سرکشی به همه زندان‌ها و برخی تحت‌نظرگاه‌های در اختیار نیروی انتظامی گفت: این موضوع از سال 96 با جدیت دنبال شد و بر اساس گزارش ارائه شده، از همه زندان‌ها حداقل یکبار در سال 96 بازرسی به عمل آمد و در همین روزهای اخیر 50 نفر از سوی دادستانی تهران با یک هزار و 500 نفر از زندانیان به طور مشخص ملاقات و صحبت کردند. امیدواریم این قضیه همچنان ادامه یابد و تا جایی که وقت و پرونده‌ها اجازه می‌دهد، از نزدیک با زندانیان ملاقات کنند که قطعاً مفید خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در طول هشت و ماه نیم گذشته نزدیک یک میلیون ارتباط مردمی داشتیم که این غیر از ارتباطات حضوری در بخش های مختلف است. در این ارتباطات، انتقادات و پیشنهادات و سئوالات حقوقی دریافت شده که قابل توجه است. در مجموع بیش از یک هزار و 700 مورد پیشنهاد جزیی و کلی دریافت شده که برخی از آنها تکراری و برخی هم پیشنهادات مفید و موثری بوده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با زمین‌خواری ادامه داد: حدود 28 هزار و 145 هکتار در طول هشت ماه گذشته، رفع تصرف و 68 هکتار نیز قلع و قمع شده که کمک قابل توجهی به مردم، بیت المال و دولت است.

وی ادامه داد: مواد مخدر هم که همچنان یک بلیه‌ای برای خانواده هاست و همیشه بیش از 40 درصد زندانیان ما به صورت مستقیم مرتبط با مواد مخدر است و همین ماه گذشته، نزدیک به 42 درصد از محکومان و غیرمحکومان مستقمیاً مربوط به مواد مخدر بوده است. در طول هشت ماه امسال نیز 248 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که در یک مورد، بیش از هشت تن مواد مخدر در جاسک با درگیری مسلحانه کشف شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در آذر ماه در مورد کارچاق کنی، جعل توسط کارمند، قاضی، وکیل و کارشناس متخلف، 63 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 37 نفرشان کارچاق کن، هشت نفر وکیل، سه نفر قاضی و تعدادی هم کارمند و کارشناس بودند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.