×

اگر شاهد و مطلع به احضاریه دادگاه بی توجهی کنند ، جلب می شوند

اگر شاهد و مطلع به احضاریه دادگاه بی توجهی کنند ، جلب می شوند

اگر شاهد و یا مطلعی که از سوی بازپرس برای او احضاریه صادر شده، بدون عذر موجه به احضاریه بی‌توجهی کند، جلب می‌شود و درصورتیکه عذر موجه داشته باشد، مجددا احضار می‌شود و اگر این بار هم مراجعه نکرد، جلب می‌شود

اگر-شاهد-و-مطلع-به-احضاریه-دادگاه-بی-توجهی-کنند-،-جلب-می-شوند وکیل 

 اگر شاهد و یا مطلعی که از سوی بازپرس برای او احضاریه صادر شده، بدون عذر موجه به احضاریه بی‌توجهی کند، جلب می‌شود و درصورتیکه عذر موجه داشته باشد، مجددا احضار می‌شود و اگر این بار هم مراجعه نکرد، جلب می‌شود.

 پرسش مخاطب درباره احضار شاهد و مطلع به دادگاه این است:

اگر فردی که نظاره گر دعوایی بوده و از طرف دادگاه به عنوان مطلع فرا خوانده شده به احضاریه بی توجهی کند و در دادگاه حاضر نشود آیا دادگاه این حق را دارد که حکم جلب بفرستد؟

پاسخ کارشناسان :

مطابق ماده 204 قانون آیین دادرسی کیفری، بازپرس به تشخیص خود یا با معرفی شاکی یا به تقاضای متهم و یا حسب اعلام مقامات ذیربط، شخصی که حضور یا تحقیق از وی را برای روشن شدن موضوع ضروری تشخیص دهد، برابر مقررات احضار می‌کند.

ضمناً در تبصره 1 همین ماده آمده اسنت که، در صورتی که شاهد یا مطلع برای عدم حضور خود عذر موجهی نداشته باشد جلب میشود. اما در صورتیکه عذر موجهی داشته باشد و بازپرس آن عذر را بپذیرد، مجدداً احضار و در صورت عدم حضور جلب می‌شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.