بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
رامین مهرآسا
آدرس : تهران -خیابان ولیعصر - بالاتر از پل پارک وی - روبروی خیابان فرشته - پلاک 2714 - طبقه دوم
وب سایت رامین مهرآسا وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
رامین مردانی
آدرس : شهرکرد-حدفاصل فلکه ابی و چهارراه فصیحی-ساختمان سیمرغ-طبقه سوم-دفتر وکالت
وب سایت رامین مردانی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری چهارمحال بختیاری
سالار حسین منفرد
آدرس : تهران -خیابان مطهری - تقاطع شریعتی -پلاک ۷ -واحد 2
تلفن تماس : 02188451576 - 09123957464
وب سایت سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
علی جاوید
آدرس : تبریز ،ولیعصر بالاتر از دادگستری خیابان قانون مجتمع خدماتی ولیعصر طبقه سوم واحد 7
تلفن تماس : 04133201132 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
احسان عابدین
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
حسین احمدی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از همت جنب رستوران ایتالیایی سوفیا ساختمان حکیم واحد 2 دفتر وکالت احمدی
تلفن تماس : 02144470200-02144606696 - 09121353546
وب سایت حسین احمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
کل حق الوکاله اخر کار
آدرس : تهران .کارگر شمالی جنب کوی اراسته پلاک واحد 41765
وب سایت موسسه حقوقی، کل حق الوکاله اخر کار
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
آيلين محمدي رفيع
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨طبقه ٢ واحد ٨
تلفن تماس : 021-22116677 - 09125908241
وب سایت آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
اسدعلی امرایی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از تقاطع نیایش بین فلاح و دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد 5
تلفن تماس : 021-44872230-44872231/02144820428 - 09122595695
وب سایت اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
دکتر سهیل طاهری
آدرس : تهران-سعادت آباد- نبش خیابان 32- پلاک 116- طبقه 4 - واحد 9
تلفن تماس : 88689911-13 - 09127296881
وب سایت دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

تصدی شغل دیگر برای کارمندان دفاتر اسناد رسمی ممنوع است ، وراث سیستم قدیمی و عقب مانده هستیم

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 18-10-1396
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
تصدی شغل دیگر برای کارمندان دفاتر اسناد رسمی ممنوع است ، وراث سیستم قدیمی و عقب مانده هستیم

نشست خبری احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه "طبق قانون، تصدی شغل دیگر برای کارمندان دفاتر اسناد رسمی طبق است"، گفت: این افراد اگر شغل دیگر داشته باشند ابلاغ آنها باطل می‌شود. سال‌های ۸۶ و ۸۷ آزمونی برگزار شد که ابلاغ حدود ۴۰۰ نفر از آنها به دلیل اینکه شاغل بودند باطل شد. این افراد حتی وکالت هم نمی‌توانند انجام دهند و نباید هیچ سمتی داشته باشند.

 احمد تویسرکانی در گفت‌وگوی خبری شبکه خبر سیما با موضوع مشکلات مردم در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، با بیان اینکه "سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان فراگیر است و تقریبا تمامی مردم با خدمات سازمان ثبت مانند ثبت اسناد، املاک، ازدواج و طلاق و ... مرتبط هستند"، افزود: در اقدامات سازمان ثبت با دو رویکرد تحول‌گرایی منطبق با نیازهای مردم و کنترل و نظارت بر این اقدامات مورد توجه بوده است. خوشبختانه در این موارد موفق بودیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: سازمان ثبت یک سازمان قدیمی با قدمتی حدود ۱۰۰ سال به جهت اقدامات سنتی‌ای که انجام می‌داد و سبک سنتی مدیریت مشکلات و آسیب‌هایی را به همراه داشته و در پاسخگویی با مشکل روبرو بوده است. حتی صدها میلیون سابقه ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک تجمیع شده و ده‌ها میلیون پرونده ثبتی در حال پوسیدگی است که منجر به بروز نارضایتی در این موارد شده است. با سیاستگذاری‌هایی که طی حدود هشت سال اخیر در این سازمان انجام شده است در جهت کسب رضایت مردم به نسبت سایر دستگاه‌ها، سازمان ثبت پیشگام بوده است.

وی با اشاره به تبدیل اطلاعات به بانک الکترونیک در سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: در این راستا سیستم‌های الکترونیک ایجاد شده و بخش عمده‌ای از اقدامات را در این راستا انجام دادیم. در رابطه با شکایات مردمی که عمدتا در حوزه‌های مختلف طبقه‌بندی شده، اصلاحاتی صورت گرفته که بخشی از آن در رابطه با تسریع در ارائه خدمات و کاهش مراجعات مردم بوده است. تصمیم سازمان ثبت اسناد و املاک حذف تمامی اوراق بهادار است. تمام اقدامات در این سازمان در گذشته از طریق اوراق بهادار انجام می‌شد. سالانه میلیون‌ها استعلام در سازمان ثبت رفت و آمد داشت که تمام آنها حذف و به امضای الکترونیک مجهز شده است.

تویسرکانی افزود: ما در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وارث یک عقبه بسیار قدیمی و آشفته هستیم و نیازمندیم که سوابق آن را به‌روز کنیم. اعتقاد ما این است که اصلا به برگ و سند نیاز نیست. گاهی افراد اسناد منگوله‌دار خود را به سختی سال‌ها نگه می‌داشتند در حالیکه آن اسناد امروز به اسناد تک‌برگ تبدیل شده است و تصمیم داریم در آینده از آن‌ها در قالب یک کارت هوشمند بهره‌برداری کنیم. تمام عقبه املاک کشور در سیستم سنتی و دستی با مشکلات فراوانی روبرو بود. گاهی تبدیل سند دستی به سند تک برگ حدود دو ماه طول می‌کشد اما حدود و ثغور اراضی در طرح کاداستر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در تهران سند مالکیت تک‌برگ طی یک هفته به فرد می‌رسد. متاسفانه خلاصه معاملات در دفاتر املاک وارد نشده است که نیاز داریم سوابق را به‌روز کنیم و همچنین نیاز به اصلاح نقشه وجود دارد. در این میان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از اسناد در مراحل اول با مشکلاتی روبرو هستند که منجر می‌شود حدود ۴۵ روز زمان ببرد که اسناد به مالکین تحویل شود. به جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و حضور مکرر مراجعین به سازمان و دفاتر ثبت اسناد، طرح ارسال اسناد از طریق پست را اجرا می‌کنیم. بعضی افراد ممکن است مراجعات مکرر داشته باشند و تقاضای خود را به شکل سنتی مطرح کنند اما ما اعلام کردیم که این پروسه کاملا حذف شود.

وی با بیان اینکه "سازمان ثبت متاسفانه در شرایط خاص مورد بی‌مهری دستگاه‌های اجرایی بوده است"، اظهار کرد: متاسفانه نگاه به سازمان ثبت نگاه درآمدزایی بوده، در حالیکه این سازمان با توجه به تمام مشکلاتی که داشته با تحولات عظیمی روبرو بوده است. دستگاه کاغذی عریض و طویل، امروزه به این وضعیت رسیده است. به جهت عدم برنامه‌ریزی و عدم توجه به اقدامات حاکمیتی از جمله نیروی انسانی شرمنده مردم هستیم. مردم دو هزار میلیارد به خزانه دولت واریز کردند اما نگاه نباید صرفا به آن عدد باشد بلکه نیازهای مردم نیز باید دیده شود. در این زمینه به مردم جفا می‌شود. این موارد را بارها به دولت، رئیس‌جمهور، خزانه‌داری و مجلس درخواست دادیم. اگر زیرسازی شود، خدمات مفید به مردم داده خواهد شد.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک در مرحله تحول است، گفت: با این حال متاسفانه با کمبود منابع روبرو هستیم. طی دو سال گذشته قریب به ۳۶ میلیون از پرونده‌های ثبتی را فایل کردیم. در بعضی از آنها درب بایگانی‌های قدیمی بسته شده است و از فایل‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. تمامی اقدامات این سازمان باید بدون کاغذ باشد. این سیستم در کل کشور اجرایی می‌شود برای مثال به همان شکل که در تهران خدمات داده می‌شود در خاش و بندر هندیجان ارائه خدمت می‌شود. تمام اطلاعات سازمان ثبت بارگذاری شده و جعل هویت‌ها تقریبا از بین رفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: یکی از خواسته های ما در سازمان ثبت اجرای طرح کاداستر بوده است اما متاسفانه موانع سنگینی مقابل سازمان ثبت ایجاد شده است و ما وارث سیستم قدیمی و عقب‌مانده هستیم. امروز در سیستم کاداستر با GPS مختصات مالکیت یک زمین را مشخص می‌کنیم.  نیاز داریم سیستم قدیمی را به سیستم جدید تبدیل کنیم. در گذشته مواردی از تعدی به املاک وجود داشت و پرونده‌های زیادی ایجاد شده است. مواردی که توافق صورت گرفت با مختصات کاداستر حریم‌ها تعیین شد و مواردی که دارای اختلاف هستند باید از طریق دادگاه حل اختلاف شود. ظرف مدت سه سال حدود ۲۰ میلیون سند صادر کردیم اما یک نمونه تعارض هم وجود نداشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تصدی شغل دیگر برای کارمندان دفاتر اسناد رسمی طبق قانون ممنوع است و اگر شغل دیگر داشته باشند، ابلاغ آنها باطل می‌شود. در سال‌های ۸۶ و ۸۷ آزمونی برگزار شد که ابلاغ حدود ۴۰۰ نفر از آنها به دلیل اینکه شاغل بودند باطل شد. این افراد حتی وکالت هم نمی‌توانند انجام دهند و نباید هیچ سمتی داشته باشند.

تویسرکانی در ادامه گفت: گاهی مردم استعلامات کاغذی خود را می‌آورند. به این افراد می‌گوییم که دادگاه از طریق سیستم رفع توقیف را انجام می‌دهد و به جز اقدامات سیستمی به هیچ اقدام دیگری ترتیب اثر داده نمی‌شود. اگر حمایت دولت باشد امیدواریم باقی‌مانده پرونده‌های ثبتی را آرشیو و بایگانی کنیم. پیشگیری از جعل‌ها از اقدامات مثبت این سازمان بوده و باید اصرار کنیم فرهنگ‌سازی صورت گیرد. خوشبختانه امروز بخش زیادی از جرایم جعل هویت، جعل اسناد و استعلامات، خلاصه معاملات به شدت کاهش پیدا کرده و باید زمینه‌های ارتکاب این جرایم را نیز کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه فصل اعطای بودجه است، تصریح کرد: از دولت و مجلس محترم می‌خواهم که توجه داشته باشند امروز سازمان راه بسیار طولانی را طی کرده است. تمامی سوابق مالکیتی را داده آمایی کردیم و خلاصه اسناد را ر چندجا ذخیره‌سازی کردیم. امروزه دیگر پرونده‌های ثبتی ارزش چندانی ندارد. بواسطه داده‌آمایی‌های دفاتر املاک و اسکن بخشی از پرونده‌ها توان آن را داریم که در لحظه بگوییم فلان فرد چه میزان املاک دارد و چه معاملاتی انجام داده است. در بعضی موارد برای تفکیک در جاهایی که پرونده‌های ثبتی اسکن نشده است اسکن با سرعت بسیار پایین انجام می‌شود. هنوز در بعضی واحدهای ثبتی پرونده‌های ثبتی داریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ۱۴۰ واحد استیجاری داریم که غیرقابل استفاده هستند و باید در اولویت اقدامات دولت باشند. رضایتمندی به کاهش مراجعات و پیشگیری از دعاوی باید به فراهم شدن زیرساخت‌ها کمک کند.

تویسرکانی با اشاره به تصویب‌نامه سال ۵۶ دولت که مربوط به پیش از انقلاب است، اظهار کرد: این تصویب‌نامه نسبت به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود. برخی از بانک‌های خصوصی شکل گرفته که قراردادهایی دارند. به دولت پیشنهاد دادیم که این بخشنامه در مورد بانک‌های جدید نیز اعمال شود اما پذیرفته نشد و درست هم بود. أنچه موجب نارضایتی شده این است که بعضی از دفاتر اسناد رسمی با بانک‌های خصوصی ارتباط پیدا می‌کنند و بانک‌ها به یک دفترخانه خاص مراجعه می‌کنند. اما قاطعانه می‌گوییم اسناد دولتی به صورت عادلانه توزیع می‌شوند.

وی افزود: متوسط درآمد دفترخانه‌ها در تهران ماهانه ۳۰ میلیون تومان است. اطلاعات درآمد ماهانه دفترخانه‌ها را در تمام کشور به‌روز داریم. اگر دفترخانه‌ای علاوه بر آن چیزی که باید دریافت می‌کرده، دریافتی داشته باشد در صورت شکایت رسیدگی و با شدت با متخلف برخورد می‌شود. در ۹ ماه اخیر ۲۹۰ دفترخانه را مجازات کردیم. در پورتال سازمان ثبت امکان ارتباط مستقیم با سازمان وجود دارد و مردم می‌توانند از این طریق و همچنین از طریق اداره ثبت استان شماره تماس‌های سازمان ثبت شکایات خود را اعلام کنند.  هر اقدامی که در دفترخانه‌ها انجام می‌شود توسط سیستم مرکزی میزان هزینه خدمت برای متقاضی و روی تلفن همراه وی پیامک می‌شود. سالانه حدود ۴۰ میلیون پیامک برای متقاضیان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه عملکرد مالی مجموعه کانون سردفتران کاملا شفاف است، اظهار کرد: نماینده‌ای از سازمان ثبت به عنوان نماینده مالی در کانون سردفتران حضور دارد و حتی از سازمان بازرسی هم درخواست نظارت و رسیدگی داشتیم. هر هفته روزهای سه‌شنبه اختصاص به بازدیدهای مردمی دارد و به شکایات رسیدگی می‌شود. در سال جاری بیش از ۱۵ جلسه جمعی با سردفتران داشتیم که مسائل خود را مطرح کردند و هفته‌ای نیست که شکایت سردفتری دیده نشود یا دستوری در این راستا صادر نکنم.

تویسرکانی با بیان اینکه در دفاتر لزدواج و طلاق به جهت و اعتبار اینکه بافت خاص خود را دارند اقدامات با حرکت آهسته پیش رفته است، عنوان کرد: تمام فرآیند ازدواج و طلاق در سیستم ثبت می‌شود. با ساز و کارهایی که فراهم شده بر خلاف گذشته تمام اسناد ازدواج رهگیری و به شکل الکترونیک ذخیره می‌شود و ماهانه تحلیل می‌شود که در چه رنج سنی با چه میزان مهریه ازدواج یا طلاق وجود داشته و حتی علل طلاق و میزان طلاق در این سیستم قابل بررسی است.

وی در پایان گفت: اسناد ازدواج و طلاق تا حدودی اصلاحات فیزیکی داشتند. در مشورت با ریاست قوه قضاییه در خصوص تغییرات ظاهری به جمع‌بندی نرسیدیم اما برای مثال طرحی در قالب گذرنامه آماده شده است که باید ببینیم امکان اجرا وجود دارد یا خیر.

منبع : ایسنا
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

کاداستر می تواند مبنای تصمیم گیری های کلان کشور باشد
رای شماره 484 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بخشنامه شماره 1379/8/28-1/34/21379 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
امضای سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
آزمون دفتریاری دفاتر اسناد رسمی برگزار شد
افزایش حق التحریر دفاتر اسناد رسمی لغو شد
مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان ذاتا حقوقی است
رای شماره 204 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال تعرفه عوارض حق الثبت اسناد رسمی و تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی به ماخذ هشت درصد
دردسرهای ثبت نکردن سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی
کمیسیون اصل 90 رای به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی داد

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
مسئولیت کیفری شخص حقوقی روش قانونی برای اثبات نسب ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در کمیسیون حقوقی ماده الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر ، موارد اعدام را محدود کرده است پاسخ ثبت شرکت ها به کانون وکلا درباره موسسات حقوقی مجازات سخت سلاحی زنگ زده رای شماره 885 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بند 8 مصوبه یکصد و هشتاد شورای اسلامی شهر کرج زوال آثار محکومیت و توقف اجرای مجازات با عفو عمومی آشنایی با صفر تا صد بررسی پرونده ها در هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای شماره 883 هیات عمومی دیوان عدالت اداری:ابطال بخشنامه شماره 1395/6/12-60/134389 شورای عالی معاون :معافیت از پرداخت حقوق دولتی نحوه رسیدگی و صدور رای در شعب دیوان عدالت اداری چگونه است ؟ رای شماره 882 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال نامه های شماره 1393/2/2-10/1720 و 32/2330 و 1393/2/9 سازمان خصوصی سازی رای شماره 884 هیات دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال کلمه ادیان رسمی آیین نامه اجرای قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی موارد استحقاق یا علم استحقاق زوجه نسبت به نفقه آیا مطالبه اجرت المثل از جانب زوجه مستلزم درخواست طلاق از سوی زوج است؟ رای شماره 881 هیات عمومی دیوان عدالت اداری:ابطال ماده 17 دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان توزیع کنندگان جواز قانونی تغییر حکم توسط دادگاه بهره کشی از کودکان جرم است دانستنی های قضایی جزئیات کنکور سراسری 97 اعلام شد ، اول بهمن آغاز ثبت نام