×

مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه سال جاری

مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت در نه ماه امسال، 143 نفر عابر پیاده که 103 نفر آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشت

مرگ-143-نفر-از-عابران-پیاده-طی-نه-ماهه-سال-جاری وکیل 

 مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در نه ماه امسال، 143 نفر عابر پیاده که 103 نفر آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشت.

مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه سال جاریعلی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی  وقضایی خبرگزاری میزان، از مرگ 143 نفر از عابران پیاده طی نه ماهه سال جاری خبر داد.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال را 473 اعلام کرد و گفت: 30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال و کمترین سنین 11 الی 20 سالند، بر اساس آمار‌های موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 70 نفر، معادل 49 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان مازندران گفت: شهرستان‌های بابل با 21، ساری با 20، قائمشهر و آمل هر کدام با 13 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند. فریدونکنار نیز با یک نفر شهرستان‌هایی هستند که در نه ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

وی در خصوص تحصیلات متوفیان عابران پیاده اظهار داشت: تعداد 60 نفر از کشته شدگان بیسواد هستند. سطح ابتدایی 30 نفر، راهنمایی 22 نفر، دیپلم 13 نفر دبیرستان 8 نفر، لیسانس 7 نفر، فوق دیپلم 3 نفر هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 72 نفر از تلفات عابران پیاده آنها در مسیر‌های برون شهری و 71 نفر درون شهری  جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما، عبور از خط کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.