×

حقوق بشر در بازار کتاب

حقوق بشر در بازار کتاب

حقوق بشر در بازار کتاب

حقوق-بشر-در-بازار-کتاب

14 خرداد 1389 ساعت 16:53

چاپ نخست کتاب «حقوق بشر» به قلم الهام شوشتری زاده و توسط موسسه مطالعات و تحقیقات ابرار معاصر تهران چاپ وروانه بازار کتاب شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ این نوشتار به بررسی تحولات مربوط به حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل، ‌اجلاس‌ها و مصوبات شورای حقوق بشر، تحولات حقوق بشر در آمریکا و اروپا، تحولات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و تحولات و رویدادهای مربوط به معاهدات حقوق بشری می‌پردازد.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «تحولات عمده و شاخص حقوق بشری را در سال 1388 می‌توان در چندین حوزه مورد بررسی قرار داد. در بخش رویدادهای حقوق بشری سازمان ملل متحد، برگزاری شصت و چهارمین مجمع عمومی و گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت انسانی کره شمالی،‌ ابراز نگرانی گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر میانمار، بررسی و تایید گزارش هیات حقیقت‌یاب جنگ غزه در مجمع عمومی، گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در باره وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی و تصویب 56 قطعنامه کمیته سوم در مجمع عمومی در این حوزه بوده‌اند.»

این نوشتار در پنج فصل با عنوان‌های «رویدادها و تحولات مربوط به حقوق بشر»،‌ «رویدادها و تحولات مربوط به معاهدات حقوق بشری»،‌ «رویدادها و تحولات مربوط به نهادهای منطقه‌ای»،‌ «تحولات مربوط به حقوق بشر در کشورها» و «تحولات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران» تدوین شده است.

در قسمتی از این کتاب با عنوان «تغییر موضع آمریکا در مورد شورای حقوق بشر سازمان ملل» آمده است: «دوازدهم فروردین ماه، هیلاری کلینتون،‌ وزیر خارجه آمریکا و سوزان رایس، نماینده این کشور در سازمان ملل، مشترکا اعلام کردند آمریکا در انتخابات بعدی برای عضویت در شورای حقوق بشر شرکت خواهد کرد. دولت اوباما با تصمیم برای کسب یک کرسی برای آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ‌یکی دیگر از سیاست‌های دوره جورج بوش، رییس را تغییر داد. دولت جورج بوش، رییس جمهوری قبلی آمریکا،‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دلیل ترکیب اعضای آن و همچنین موضع‌گیری‌های آن علیه رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار می‌داد و اعلام کرده بود از شرکت در آن امتناع می‌کند.»

از دیگر موضوعات این نوشتار می‌توان به «ایران در کمیته سوم و مجمع عمومی، برگزاری اجلاس دادستان‌های کشورهای اسلامی در تهران، تحولات مربوط به حقوق بشر در اروپا، دادگاه بین‌المللی لاهه، دادگاه اروپایی حقوق بشر، ‌کمیساریای عالی حقوق بشر،‌ کمیته رفع تبعیض نژادی و کمیته حقوق بشر» اشاره کرد.

چاپ نخست کتاب «حقوق بشر» در شمارگان 2000 نسخه، 241 صفحه و بهای 45000 ریال روانه بازار کتاب شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.