×

تفکیک مجرمان معتاد با سایر زندانیان نیازمند تامین بودجه است

تفکیک مجرمان معتاد با سایر زندانیان نیازمند تامین بودجه است

تفکیک مجرمان معتاد با سایر زندانیان نیازمند تامین بودجه است

تفکیک-مجرمان-معتاد-با-سایر-زندانیان-نیازمند-تامین-بودجه-است

تفکیک مجرمان معتاد با سایر زندانیان نیازمند تامین بودجه است

                                        رئیس قوه قضائیه

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا در مبارزه با مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر گفت: وزارت مسکن به تعهداتش در مورد ساماندهی زندانها عمل کند تا بتوانیم هر چه زودتر مجرمان معتاد را از سایر زندانیان جدا کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح اچهارشنبه در دیدار با رئیس و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ضرورت توجه جدی به کاهش زمینه های وقوع جرم و پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر گفت: در برخورد قاطع با مجرمان مواد مخدر و اجرای اشد مجازات برای آنانی که با این بلای خانمانسوز ارکان جامعه و خانواده را تهدید می کنند کوچکترین تردیدی به خود راه نمی دهیم.

وی افزود: قوه قضائیه در کنار برخورد قاطعانه با عاملان توزیع و قاچاق مواد مخدر همکاری چشمگیری با نیروها و دست اندرکاران ستاد مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده است.

آیت الله لاریجانی با تقسیم بندی وظیفه و عملکرد دستگاه قضائی در ارتباط با مواد مخدر به چهار مرحله برخورد جدی با قاچاقچیان و توزیع کنندگان، ساماندهی زندانیان مواد مخدر، اصلاح و تکمیل فرآیند درمان معتادان بعد از خروج از زندان و نیز پیشگیری از وقوع جرم و گرایش به مواد مخدر گفت: مهمترین زمینه موفقیت در کاهش معضل مواد مخدر در جامعه همکاری تمامی دستگاهها و مشارکت همه جانبه مردم در مسیر مبارزه با آن است.

رئیس دستگاه قضا جداسازی زندانیان مواد مخدر و معتادان زندانی از سایر زندانیان را یکی از برنامه های سازمان زندانها برشمرد و گفت: این اقدام نیازمند بودجه مناسب برای تکمیل این طرح و کاهش آثار زیانبار حضور معتادان در کنار سایر زندانیان است.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم وزارت مسکن به تعهد خود در قبال ساماندهی وضعیت زندانها عمل کند تا بتوانیم در ساماندهی و تفکیک زندانیان برنامه های خود را جدی تر دنبال کنیم.

لاریجانی اصلاح مجرمان و معتادان بعد از خروج از زندان را یکی دیگر از مراحل مهم توصیف کرد و افزود: این مرحله از کار نیازمند جدی مشارکت تمام بخشها بوی‍‍‍‍‍ژه سازمانهای غیردولتی، جامعه شناسان و روانشناسان و متخصصان علوم مختلف است چرا که ترک گرایش به مواد مخدر به دلیل آثار سوء آن بر روان معتادان کار مشکلی است که عزمی جدی را می طلبد.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مرحله ای بسیار جدی در کاهش گرایش به مواد مخدر دانست و اظهار امیدواری کرد با قانونمند شدن لایحه پیشگیری از وقوع جرم تمام نهادهای دست اندرکار در قالب همکاریهای مشترک در بحث پیشگیری از وقوع جرم و عدم گسترش اعتیاد قدم بردارند.

رئیس قوه قضائیه از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با مواد مخدر تقدیر و تاکید کرد: نیروی انتظامی خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر است و در حال حاضر 647 سازمان غیر دولتی در انجام امور مربوط به درمان پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند و باید به سمت درمان اجباری اعتیاد برویم و در این راه نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم.



خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.