×

بخشنامه درخصوص دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک

بخشنامه درخصوص دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک

پیرو بخشنامه شماره 248001 91 تاریخ 19 12 91، موضوع دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک مقرر می دارد جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ثبتی به مراجعین، دفاتر اسناد رسمی موظفند در اجرای بند یک دستورالعمل مذکور پس از ثبت الکترونیکی خلاصه معامله و ارسال آن از طریق سامانه مدیریت کشوری املاک به واحد ثبتی مربوط، بلافاصله دو نسخه پرینت خلاصه معامله الکترونیکی را از سامانه اخذ و با امضای سردفتر و مهر دفترخانه، نسخه اول را در موعد مقرر قانونی به واحد ثبتی ارسال و نسخه دوم را تحویل خریدار نمایند

بخشنامه-درخصوص-دستورالعمل-ثبت-الکترونیکی-خلاصه-معاملات-املاک

معاونین محترم سازمان
مدیران محترم کل ستادی و استان ها
سران محترم دفاتر اسناد رسمی

پیرو بخشنامه شماره 248001/91 تاریخ 19/12/91، موضوع "دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک" مقرر می دارد: جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ثبتی به مراجعین، دفاتر اسناد رسمی موظفند در اجرای بند یک دستورالعمل مذکور پس از ثبت الکترونیکی خلاصه معامله و ارسال آن از طریق سامانه مدیریت کشوری املاک به واحد ثبتی مربوط، بلافاصله دو نسخه پرینت خلاصه معامله الکترونیکی را از سامانه اخذ و با امضای سردفتر و مهر دفترخانه، نسخه اول را در موعد مقرر قانونی به واحد ثبتی ارسال و نسخه دوم را تحویل خریدار نمایند.

 بدیهی است مطابق تبصره بند یک دستورالعمل مورد اشاره، آن دسته از دفاتر اسناد رسمی که مجهز به امضای الکترونیک هستند، نیازی به ارسال فیزیک خلاصه معامله به واحد ثبتی نخواهند داشت. لیکن دفترخانه مکلف است پرینت خلاصه معامله الکترونیکی را با امضای سردفتر و مهر دفترخانه به خریدار تحویل دهد.
 
 مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان، رؤسای واحدهای ثبتی و کانون سردفتران و دفتریاران می باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.