×

حبس زوج در صورت عدم پرداخت مهریه تا سقف 110 سکه

حبس زوج در صورت عدم پرداخت مهریه تا سقف 110 سکه

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت در مهریه‌های تا 110 سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غیر این صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند

حبس-زوج-در-صورت-عدم-پرداخت-مهریه-تا-سقف-110-سکه وکیل 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: در مهریه‌های تا 110 سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غیر این صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

عبدالعلی میرکوهی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره نحوه محکومیت زوج در صورت عدم پرداخت مهریه اظهار داشت: هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا سقف 110 سکه باشد، وصول آن مشمول قانون جدید نحوه اجرای محکومیت‌های مالی است و مرد موظف به پرداخت است.
 
وی افزود: زن براساس قانون می تواند بدون توجه به تمکن مالی مرد این میزان مهریه را مطالبه کند  و در صورت عدم پرداخت، دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.
 
میرکوهی خاطرنشان کرد: هرگاه مهریه بیش از این مقدار باشد صرفا تمکن مالی زوج، ملاک پرداخت خواهد بود و در صورت عدم توانایی مرد، مهریه بیش از 110 سکه حبس ندارد و مطابق ماده 2 قانون محکومیت‌های مالی با زوج رفتار خواهد شد. 
 
گفتنی است؛ تعیین سقف 110سکه برای وجه کیفری مهریه موضوعی است که ابتدا در مجلس هشتم به تصویب رسید با این هدف که اگر بین زوجین اختلافی به وجود آمد و نهایتا منجر به طلب مهریه شد و زوج از مهریه امتناع کرد، تنها تا سقف 110 سکه بتوان برای بازداشت او اقدام کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.