×

معاون اول قوه قضاییه شاخص‌ها نشان دهنده وجود امنیت در کشور است

معاون اول قوه قضاییه شاخص‌ها نشان دهنده وجود امنیت در کشور است

معاون اول قوه قضاییه شاخص‌ها نشان دهنده وجود امنیت در کشور است

معاون-اول-قوه-قضاییه-شاخص‌ها-نشان-دهنده-وجود-امنیت-در-کشور-است وکیل 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که شاخص‌های مختلف نشان دهنده وجود امنیت در کشور است، تصریح کرد: این امر نباید موجب تخلف‌ها شود و در بعضی مسایل باید تلاش مان را مضاعف کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خزر، حجت الاسلام و المسلمین رییسی در همایش دستگاه قضایی استان گیلان ضمن تبریک و تسلیت به مناسب فرا رسیدن عید مبعث و شهادت امام موسی کاظم (ع) یکی از نیازهای مهم قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: این مساله نیازمند مساعدت، وحدت و اقدامات دولت و مجلس و ... است یعنی همه سازمان‌ها و ادارات باید بدون استثناء یک سبقه پیشگیری داشته باشند و نگاهشان در تمامی تصمیم گیری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... نگاه کاهش جرم باشد چرا که با افزایش اشتغال، کاهش فقر، کاهش بیکاری، گسترش فرهنگ عمومی و اخلاق

اسلامی مسلما شاهد کاهش جرم خواهیم بود.

رییسی کاهش ورودی پرونده به دادگستری، تقویت سبقه صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف، استفاده از مجازات‌های جایگزین یا همان کاهش جمعیت کیفری را از سیاست‌های جدی قوه قضاییه دانست و افزود: باید با ارائه آمارهای شفاف و درست باعث برقراری و ایجاد تصمیم گیری‌های درست شد چرا که در غیر این صورت ارائه آمار غیرشفاف یا آمارسازی موجب مشکلات جدی می‌شود و برای حل این مسایل باید بحث مدیریت پرونده را مطرح کرد که بتوان تفاوت آماری را به حداقل رساند.

وی در بحث اجرای احکام مدنی و کیفری گفت: تمام زحماتی که مجموع دستگاه قضایی می‌کشد آثارش در اجرای احکام معلوم می‌شود که اجرای دقیق و سریع احکام مدنی و کیفری از انتظارات است.

رییسی گفت: در بحث پیشگیری باید تمامی بخش‌ها مثل صدا و سیما، سازمان‌های فرهنگی و همگان به طور جد تلاش کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.