×

کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه از جزئیات طرح آموزش و پذیرش وکالت مطلع نیستند

کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه از جزئیات طرح آموزش و پذیرش وکالت مطلع نیستند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه‌قضاییه از جزئیات طرح آموزش و پذبرش وکالت مطلع نیستند

کانون-وکلا-و-مرکز-مشاوران-قوه-قضاییه-از-جزئیات-طرح-آموزش-و-پذیرش-وکالت-مطلع-نیستند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه‌قضاییه از جزئیات طرح آموزش و پذبرش وکالت مطلع نیستند

کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه‌قضاییه از جزئیات طرح آموزش و پذبرش وکالت مطلع نیستند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، عیسی امینی در نخستین نشست خبری خود به عنوان رییس جدیدهیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، اظهار کرد: هر طرح و لایحه‌ای که برای بهبود سازمان در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود که توسط همان نهاد سازماندهی و کارشناسی شود اما تا امروز درباره این طرح هیچ اطلاعی وجود نداشت ضمن اینکه شنیدم مرکز مشاوران هم اطلاعی از این طرح نداشت.

وی افزود: همه آزمون‌ها و کنکورها ظرفیت محدود دارد و درباره آزمون وکالت هم به همین ترتیب است ضمن اینکه ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، براساس نظر کمیسیونی متشکل از 2عضو از دادگستری و یک عضو از کانون وکلا تعیین می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: اتهام‌هایی به ناحق به کانون وکلا وارد می شود اما واقعیت این است که باتوجه به تعداد وکلای بیکار باید گفت بیکاری با افزایش ظرفیت کانون حل نمی‌شود بلکه از گروهی به گروه دیگر منتقل می شود. نیاز به طرح در این زمینه وجود ندارد و اگر نیازی هم باشد مربوط به لایحه استقلال کانون وکلای مرکز است که کارشناسی شده و با مشورت کانون وکلا تنظیم شده است

به دنبال تعامل با قوه قضاییه هستیم

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ما قصد داریم با قوه قضاییه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست. ما قصد داریم راه جدیدی را با رسانه‌ها شروع کنیم. لطف رسانه در زمینه لایحه جامع وکالت را هرگز فراموش نمی‌کنیم. هدف ما تعالی کانون وکلا و دادگستری و در نهایت تعالی حقوق ملت است. قانون‌گذار ما شأن وکیل را هم شأن قاضی دانست و شأن رییس کانون وکلا را هم شأن با رییس دادگستری دانست.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه با صحبت از عدالت دو نام قاضی و وکیل را به یاد می آوریم اظهار کرد: اگر به دنبال دادگستری موفق هستیم نیاز به وکیل مستقل داریم. ما می خواهیم وکیل را شجاع و سالم و متعهد تربیت کنیم. امروز بخش مهمی از حقوق‌دانان فاضل ما در بخش کانون وکالت هستند. به دادگستری این وعده را می دهیم که اگر وکیلی را خاطی معرفی کردند به دنبال اجرای عدالت هستیم.

وی افزود: ما نیاز داریم که حاکمیت مثل گذشته به وکیل احترام بگذارد. لطمه به وکیل منجر به لطمه به دادگستری می شود. ما قصد داریم با قوه قضاییه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست. در این دوره از هیات مدیره حضور بیشتر جوانان که به معنای تغییر نگرش و تغییر مطالبات است را بیشتر شاهد هستیم. ما می خواهیم از جوانان استفاده کنیم واز فکرنو بهره مند شویم. به دنبال تقویت نقش حضور بانوان وکیل هستیم.

امینی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها خاطر نشان کرد: ما می خواهیم ما معاهدات بسیاری با محیط زیست و سایر ارگان ها واشتیم و کمک های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. اداره معاضدت در کانون فعالیت خوبی دارد. بخش عمده ای از اشتغالزایی در جامعه حقوقی را نهاد وکالت به عهده گرفته است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.