×

چکونگی شناسایی اموال مرد برای وصول مهریه

چکونگی شناسایی اموال مرد برای وصول مهریه

چکونگی-شناسایی-اموال-مرد-برای-وصول-مهریه

 چگونه می‌توان اموال مردی را که از پرداخت مهریه زن خودداری می‌کند، شناسایی کرد؟

 پرسش مخاطب درباره چگونگی شناسایی اموال مردی که از پرداخت مهریه همسرش خودداری می‌کند، این است:

با سلام- من دقیقا نُه ماه است که مهریه ام را نگرفته ام. بعلاوه اینکه یکسال هم یارانه دریافت نکردم. هربار هم پیگیری میکنم همسر سابق من نداشتن پول را بهانه میکند. لطفاً بفرمائید جه راهی برای دریافت مهریه h. م. دارم لازم به ذکر است که ایشان چند ماه پیش خرید خانه را بهانه کرد و گفت که پولی بابت پرداخت مهریه ندارد، چون مشغول تزیین منزل است. منتهی من خبر ندارم که آیا خانه به اسم خودش است یا کسی دیگر؛ و با توجه به شناختی که دارم احتمال میدهم خانه را به اسم دیگری خریده باشد. اما از خرید آن اطمینان دارم. ضمن تشکر از حسن توجه و صبر شما میخواهم بدانم میشود از طریق پیام‌های دریافتی از ایشان جیزی را ثابت کنم. مثل خرید خانه؟

از اینک ه مرا راهنمایی میکنید بسیار سپاسگزارم.با تشکر.

پاسخ کارشناسان :

اقدام به مطالبه مهریه خود نمایید. دادگاه در مقام بررسی به موضوع امکان شناسایی و متعاقباً توقیف اموال محکوم را خواهد داشت.

قانونگذار در ماده 19 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی بیان می‌دارد:

مرجع اجرا کننده رأی باید به درخواست محکومٌ له به بانک مرکزی دستور دهد که فهرست کلیه حساب‌های محکومٌ علیه در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای توقیف به مرجع مذکور تسلیم کند.

همچنین مطابق تبصره 1 ماده موصوف، مراجع مذکور در این ماده مکلفند به دستور دادگاه فهرست و مشخصات اموال متعلق به محکومٌ علیه و نیز فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از زمان یک سال قبل از صدور حکم قطعی به بعد را به دادگاه اعلام کنند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.