×

بررسی موضوع ترویج فرهنگ حجاب‌وعفاف در هیات دولت

بررسی موضوع ترویج فرهنگ حجاب‌وعفاف در هیات دولت

بررسی موضوع ترویج فرهنگ حجاب‌وعفاف در هیات دولت

بررسی-موضوع-ترویج-فرهنگ-حجاب‌وعفاف-در-هیات-دولت

بررسی موضوع ترویج فرهنگ حجاب‌وعفاف در هیات دولت
رییس‌جمهور: دولت تلاش برای ارتقا فرهنگ عمومی را با قوت دنبال می‌کند
آرشیو

رییس جمهور بر تداوم اقدامات گسترده فرهنگی دولت در حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و دینی کشور به ویژه تلاش در جهت بازگرداندن گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران ـ که به ریاست وی تشکیل شد و به بررسی موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص داشت ـ میلاد با سعادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار را به همه مسلمین و بر تمام کسانی که در دفاع از اسلام و قرآن به آن حضرت اقتدا می‌نمایند، تبریک گفت.

وی همچنین میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام سجاد(ع) را نیز پیشاپیش تبریک گفت.

در این جلسه وزیر کشور گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها و فعالیت‌های به عمل آمده در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به هیات دولت ارایه داد.

مصطفی محمد نجار با بیان این‌که « وزارت کشور شش کارگروه تخصصی در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان تشکیل داده است» افزود: وظایف 26 دستگاه اجرایی و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود ، در این ستاد پیگیری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 38 برنامه ملی حاصل توافق با دستگاه‌های ذی ربط بوده و به تصویب ستاد صیانت رسیده‌اند که به تدریج در حال اجرایی شدن است.

در ادامه جلسه علیرضا افشار معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور را تشریح کرد.

افشار با اشاره به ابلاغ 12 برنامه فرهنگی به وزارتخانه، ‌سازمان‌ها و واحد‌های تحت پوشش آن‌ها رعایت عفاف و حجاب را در میان کارکنان دولت در اولویت برنامه‌ها عنوان کرد و از بررسی وضعیت حجاب و عفاف در 171 واحد اداری طی ماه گذشته خبر داد.

معاون وزیر کشور افزود:دو برنامه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها به تصویب ستاد صیانت رسیده است و طی آن مقدمات برنامه‌های فرهنگی برای دانش آموزان اولیا آن‌ها و فرهنگیان و همچنین برنامه گفتمان حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان اضافه کرد: برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیما، عرصه تئاتر و تولید کتاب برای ارائه در سیستم حمل و نقل عمومی ریلی و هوایی و سالنهای انتظار نهایی شده‌اند. همچنین برنامه حمایت از تولید ژورنالهای پوشش و برگزاری نمایشگاههای عرضه فصلی پوشاک در آستانه مهرماه و ایام آخر سال در 30 استان کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بازرگانی نهایی شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در پایان به برنامه‌های برخورد با هنجار شکنی‌ها و جرایم سازمان یافته توسط نیروی انتظامی و قوه قضاییه اشاره و تاکید کرد:همه مسئولان و نهادهای قانونی در اصل برخورد قاطعانه با اینگونه جرایم وحدت نظر دارند اما درخصوص شیوه‌های برخورد و اولویت‌ها تفاوت‌ نظرهایی وجود دارد که ستاد صیانت درصدد برطرف کردن آنهاست.

در پایان رییس جمهور با تاکید بر اقدامات گسترده فرهنگی دولت در حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و دینی کشور به ویژه تلاش در جهت بازگرداندن گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) به جامعه ، از تلاش‌های دولت در عرصه‌های دیگر نظیر تولید مسکن ارزان و تسهیل و حمایت از ازدواج آسان و تلاش برای اشتغال جوانان یاد کرد و گفت: این اقدامات نقش غیرمستقیم ولی موثر در ترویج فرهنگ و ارزش‌ها داشته است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: دولت دهم در رویکرد فرهنگی خود مصمم است و با توجه به تدریجی بودن تاثیرات برنامه‌ریزی فرهنگی تلاش برای ارتقاء فرهنگ عمومی را با قوت دنبال خواهد کرد.

در ادامه هیات دولت به پیشنهاد وزارت کشور با ایجاد شهرستان گالیکش در استان گلستان موافقت کرد.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزارت کشور، هیات دولت با انتصاب سیدحسین صابری را به عنوان استاندار اردبیل موافقت و از خدمات ارزنده استاندار قبلی منصور حقیقت‌پور تشکر و قدردانی کرد.

حسین صابری پیش از این استاندار لرستان بود.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.