×

لوایح آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دیوان عدالت در شرف ارسال به شورای نگهبان است

لوایح آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دیوان عدالت در شرف ارسال به شورای نگهبان است

لوایح آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دیوان عدالت در شرف ارسال به شورای نگهبان است

لوایح-آیین-دادرسی-کیفری-و-آیین-دادرسی-دیوان-عدالت-در-شرف-ارسال-به-شورای-نگهبان-است

عبدالعلی میرکوهی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری خبر داد که لوایح آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در شرف ارسال به شورای نگهبان است.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، درباره لوایح قضایی مطرح در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: لایحه تشکیل دادسرا و دادگاه انتظامی قضات و نظارت بر رفتار قضایی که در دولت به تصویب رسیده بود، به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

وی با بیان این که مفاد لایحه مذکور با طرح نظارت بر عملکرد قضات، تقریبا یکسان است، یادآور شد: 23 ماده از طرح نظارت بر عملکرد قضات در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی آن در هفته آینده انجام می‌شود. قرار است لایحه ارائه شده جایگزین طرح نظارت بر عملکرد قضات شود.

میرکوهی گفت: لایحه تشکیل دادسرا و دادگاه انتظامی قضات و نظارت بر رفتار قضایی در خصوص ساختار این مجموعه، عملکرد و رفتار قضات، آیین دادرسی و مجازات‌ها و تنبیهات است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری همچنین گفت: لایحه مجازات اسلامی در شورای نگهبان همچنان در حال بررسی است و بیش از هفتصد ماده آن بررسی شد و انشاء‌الله تا دو سه هفته دیگر بررسی آن در شورای نگهبان به اتمام خواهد رسید.

معاون وزیر دادگستری همچنین خبر داد که لایحه حمایت از خانواده در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.