×

ارائه خدمات مهاجرتی و دانشجوئی به ایالت ساسکاچوان کانادا

ارائه خدمات مهاجرتی و دانشجوئی به ایالت ساسکاچوان کانادا

ارائه خدمات مهاجرتی و دانشجوئی به ایالت ساسکاچوان کانادا

ارائه-خدمات-مهاجرتی-و-دانشجوئی-به-ایالت-ساسکاچوان-کانادا وکیل 

ارائه خدمات وکالتی به همکاران محترم در جهت مهاجرت و پذیرش دانشجوئی برای ایالت ساسکاجوان کانادا با همکاری مستقیم خانم هایده امیر زاده وکیل رسمی دادگستری و اداره مهاجرت ایالت ساسکاچوان کانادا و نیز پیگیری امور وکالتی ایشان در کشور کانادا می باشیم

مقدمه (The Basics)

این استان در قسمت سرسبز کانادا و در جوار مانیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی می باشد. این استان پر آفتاب ترین استان در کانادا با میانگین 2500 – 2000 ساعت تابش آفتاب در سال می باشد. جمعیت این استان تقریباً یک میلیون نفر و جمعیت مرکز استان رجینا (Regina) 200000 نفر و ساسکتون (Saskatoon) بزرگترین شهر این استان 230000 نفر می باشد. در این استان 72 "ملت اولیه کانادا" ساکن هستند. کلاً علت جذب افراد به این منطقه در گذشته خاک حاصلخیز این استان بود. امروزه، اقتصاد رو به رشد مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکچوآن می باشد.

اقتصاد و کار در ساسکچوآن (Saskatchewan Economy and Employment)

این استان در ناحیه سرسبز کانادا قرار دارد و تولید کننده 28 درصد غلات و بیش از 54 درصد گندم کشور می باشد. اگر چه کشاورزی با درآمد 2 میلیارد $ در سال مهمترین بخش اقتصاد این استان محسوب می شود ولی کارهای خدماتی از جمله موسسات مالی، بیمه، بنگاه های مسکن (3/3 میلیارد $) بخش مهمی در اقتصاد این استان می باشند.
نرخ بیکاری 1/5 درصدی، کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کار تبدیل ساخته است. این استان همچنین دارای معادن غنی می باشد. ( پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی). ساسکچوآن در صادرات پتاس (کود) مقام اول را در کانادا دارد.
سطح استاندارد زندگی در ساسکچوآن (Saskatchewan Standard of Living)
این استان با دارا بودن سطح بالای زندگی مهاجران را به سمت خود جذب می کند. میانگین درآمد خانواده 48,400 $ و حداقل دستمزد 8.60 $ در ساعت بوده که هر دو بالاتر از میانگین کانادا می باشند. هزینه زندگی در ساسکچوآن کاملاً قابل استطاعت است. هزینه مسکن کمترین در کانادا بوده و منابع طبیعی موجود در استان هزینه انرژی را نیز پایین می آورد. این استان سومین استانی است که نرخ مالیات بر درآمد آن جزء کمترین می باشد. (15 درصد استانی )
در ساسکچوآن برنامه های اجتمایی را دولت فراهم می سازد بنابراین این امر کمک بزرگی به حفظ استاندارد زندگی تمامی ساکنان می کند. استاندار قبلی این استان آقای Tommy Douglas که پدر بهداشت در کانادا نامیده می شود پیشرو حرکت خدمات بهداشتی رایگان جهانی می باشد که از آن تاریخ به بعد در کانادا انجام می پذیرد.

مسکن در ساسکچوآن (Saskatchewan Residential Housing)

این استان مناسب ترین شرایط خرید مسکن را برای مهاجران دارد. فقط 64 درصد ساکنان این استان در مراکز شهری سکونت دارد. قیمت یک خانه به طور متوسط بیشتر از 115,000 $ بوده که پایین تر از میانگین نرخ هر شهر دیگری در کانادا است. قیمت متوسط خرید خانه در Saskatoon 135,000 $ می باشد. درصد میانگین درامد خانوار با هزینه های مالکیت بین 18 – 30 درصد می باشد.

تحصیل در ساسکچوآن (Saskatchewan Education )

تمامی شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم می توانند از مهد کودک تا پایان دبیرستان از تحصیلات رایگان استفاده کنند. مدارس به صورت عمومی بوده و برنامه آموزشی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و زبان اولین ملیت ها یا Metis ارائه می شود.
فارغ التحصیلان دوره متوسطه در این استان می توانند از گزینه های متنوع برای ادامه تحصیل استفاده کنند. در این استان دو دانشگاه تحقیقاتی وجود دارد: دانشگاه Saskatchewan و دانشگاه Regina . این استان همچنین دانشگاه منحصر به فرد First Nations را دارا می باشد. شهریه متوسط این دانشگاه ها 5000 $ است. برنامه های کارورزی به علاوه 9 کالج فنی منطقه ای و 50 مدرسه مهارت آموزی خصوصی برای علاقه مندان فراگیری مهارت و حرفه و فن در این استان وجود دارد.

بهداشت در ساسکچوآن (Saskatchewan Health Care )

طبق قوانین کانادا تمامی شهروندان کانادا از خدمات درمانی رایگان می توانند استفاده کنند. به عبارت دیگر اکثر هزینه های خدمات درمانی در کانادا به طور مستقیم از شهروند اخذ نمی گردد. البته خدما غیر ضروری ماننند عمل زیبایی یا مراقبت های خاص از دندان تحت پوشش این خدمات نمی باشند. لیست خدمات غیر رایگان در هر استان متفاوت است. این استان اولین استانی بود که برنامه رایگان خدمات درمانی را به اجرا در آورد. هزینه بهداشتی عمومی سالانه معادل 3400 $ بوده که منطبق با میانگین کانادا می باشد.

تاریخچه ساسکچوآن (Saskatchewan History )

تاریخ غنی این استان به بیشتر از 5000 سال پیش در زمان استقرار First Nations در این منطقه بر می گردد. از افتخارات این استان وجود جوامع Metis و First Nations در کانادا می باشد. اولین گروه اروپایی در اواخر سال 1600 وارد این استان شدند که اکثر آنها کاشف یا تاجر پوست بودند. استان ساسکچوآن در این زمان بخشی از منطقه شمال غربی بود که این منطقه بیشتر کانادای مدرن را تشکیل می داد.
خیلی زود پس از کنفدراسیون شدن کانادا در سال 1867، مهاجرت به این منطقه آغاز شد. بدلیل وسعت منطقه غیر مسکونی، دولت کانادا در سال 1872 قانون Dominion Lands را وضع کرد که به مهاجران جدید اجازه می داد تا در صورت پاک سازی زمین و انجام کار تولیدی در آن، صاحب آن شوند. نتیجه این قانون جدید، هجوم مهاجران از سراسر جهان به خصوص اروپای شرقی به این استان بود. در زمان استان شدن ساسکچوآن در سال 1905 ده ها زبان مختلف در این استان صحبت می شد.

فرهنگ ساسکچوآن (Saskatchewan Culture )

این استان دارای چندین فرهنگ مختلف می باشد که نتیجه مهاجرت اقوام گوناگون به این منطقه است. در اواخر قرن نوزده افراد زیادی از اکراین و امپراطوری سابق اطریش وارد این استان شدند. از آنجایی که بیشتر گروه های مهاجر به کانادا از جمله Douhkobor بدلیل فشارهای مذهبی از کشور خود فرار کرده بودند، سنت و فرهنگ خود را در کانادا زنده نگه داشتند. نتیجه این عمل مجموعه فرهنگی متنوع زنده در این استان است که گرمابخش این منطقه می باشد.
با وجود توسعه اقتصادی، کشاورزی در این استان به صورت بخش مهمی از فرهنگ استان باقی مانده است. ساکنین اولیه این استان با مشقت فراوان دست به دست هم دادند و با پاکسازی زمین ها آن را به سرزمینی حاصلخیز تبدیل ساختند و این رویه تا به حال ادامه داشته است. اگرچه امروز این منطقه به استانی مدرن و شهری تبدیل گشته ولی روحیه سنتی کشاورزی فضای دلپذیری به این استان بخشیده است.

جمعیت در ساسکچوآن (Saskatchewan Demographics )

تقریباً نزدیک به 970000 نفر در این استان سکونت دارند. بالغ بر 35 درصد در روستا زندگی می کنند که بالاترین آمار در کانادا است. مابقی در حدود نیمی از جمعیت کل استان در دو شهر Saskatoon (230000 نفر) و Regina (200000 نفر ) زندگی می کنند. این استان با حفظ نرخ رشد جمعیت از طریق مهاجرت به امید جذب سالانه حداقل 5000 مهاجر در آینده ای نزدیک می باشد.
بدلیل رشد سریع مهاجرت در اوایل قرن نوزدهم تا به امروز این منطقه دارای ملیت های مختلف شده است. ملیت های مهم در این منطقه آلمانی، ایرلندی، اکراینی، First Nations، اسکاتلندی ، انگلیسی، فرانسوی، Netis ، نروژی و چینی می باشند. بیشتر جمعیت ساسکچوآن در نیمه جنوبی استان سکونت دارند.

مهاجرت به ساسکچوآن (Saskatchewan Immigration )

مهاجرت یک عامل مهم در شکل گیری فرهنگ و تاریخچه این استان می باشد. در ضمن، مهاجرت عامل افزایش جمعیت استان در آینده محسوب می شود. این استان درصدد جذب مهاجر (حداقل 5000 نفر در سال) جهت رشد اقتصادی می باشد. یکی از روش های جذب مهاجر برنامه انتخابی استانی PNP است که روند جذب مهاجر به این استان را سرعت می بخشد. در این برنامه برای متخصصین ، تجار و دانشجوی بین المللی امتیازاتی محسوب شده است .

دولت ساسکچوآن (Saskatchewan Government )

دولت کانادا در یک سیستم فدرال عمل می کند که بر برخی امور متعلق به دولت ملی در اوتاوا و برخی دیگر تحت کنترل دولت های استانی، کنترل دارد. استان ساسکچوآن مجلس انتخابی دموکراتیک خود را دارد. (Saskatchewan Legislative Assembly ) که در شهر مرکری Regina واقع شده است. 58 نماینده در این مجلس کار می کنند که هر یک خدمتگذار یک ناحیه خاص است. دولت این استان تحت کنترل حزب New Democratic (NDP) به رهبریت آقای Lorne Calvert می باشد.
این استان به طور کل تمایل به جناح چپ و NDP دارد و در 6 دهه پیشین قدرت در دستان این جناح بوده است. استاندار Lorne Calvert اولین کسی بود که بیمه رایگان خدمات بهداشتی را معرفی کرد.

شهرهای اصلی ساسکچوآن (Saskatchewan Major Cities)

Regina
رجینا مرکز استان و دومین شهر بزرگ استان بوده و جمعیت آن حدوداً 200000 نفر می باشد. علاوه بر اقتصاد خدماتی، Regina از صنایع مربوط به منابع طبیعی اطراف شهر سود می برد. در ضمن با حمایت دانشگاه Regina، Research Park این شهر مرکز نوآوری و فن آوری شده است.
این شهر در سال 1882 به نام ملکه Victoria Regina در انگلستان نام گرفت. نام قبلی آن Pile-Of-Bones بود. قبل از آن که ساسکچوآن به استان تبدیل شود، Regina ستاد مناطق شمال غربی بوده است. در سال 1906 کمی بعد از استان شدن ساسکچوآن این شهر مرکز استان شد.
رجینا با داشتن شرایط مناسب مسکن و هزینه های پایین زندگی مکانی مناسب جهت سکونت می باشد. این شرایط مناسب موجب جذب مهاجر و وجود ملیت های مختلف در این شهر شده است. در حقیقت این تنوع فرهنگی باعث شد تادر سال 2004 از Heritage Canada عنوان "پایتخت فرهنگی کانادا " را کسب کند.

Saskatoon
ساسکتون با جمعیت بالغ بر 230000 نفر بزرگترین شهر این استان است. به لطف اقتصاد رو به رشد، جمعیت این شهر از شهر مرکزی Regina در اواسط دهه 1980 فراتر رفت. اغلب از این شهر با نام "پاریس مرغزارها" یاد می کنند. رودخانه South Saskatchewan این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است و خط افق زیبایی به آن می دهد.
اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سمت فن آوری و خدمات مالی تغییر شکل داده است. Saskatoon سرآمد بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان بوده و سالانه جذب کننده سرمایه های شرکت های درجه یک دارویی جهان می باشد. این دانشگاه Saskatchewan که یک دانشگاه تحقیقاتی جامع می باشد در این شهر واقع شده است.
تنوع فرهنگی ساسکتون موجب پیدایش جشنواره های مردمی مخصوصاً در تابستان می شود. از این جشنواره های مردمی می توان به جشنواره جاز، جشنواره بین المللی Fringe و جشنواره شکسپیر در ساسکچوآن اشاره کرد که هر ساله جذب کننده توریست از کانادا و سراسر جهان می باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.