×

تشکیل شعبه ویژه دادیاری به منظور تسهیل در رسیدگی به مشکلات کارگری

تشکیل شعبه ویژه دادیاری به منظور تسهیل در رسیدگی به مشکلات کارگری

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی از تشکیل شعبه ویژه دادیاری به منظور تسهیل در رسیدگی به مشکلات کارگری خبر داد

تشکیل-شعبه-ویژه-دادیاری-به-منظور-تسهیل-در-رسیدگی-به-مشکلات-کارگری

 رییس‌کل دادگستری استان مرکزی از تشکیل شعبه ویژه دادیاری به منظور تسهیل در رسیدگی به مشکلات کارگری خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با موضوع بررسی موانع و مشکلات رونق تولید در واحد‌های صنعتی از نظر حقوقی و قضایی، مجموعه دولت و مدیران اجرایی را به عنوان نیرو‌های پشتیبان جنگ اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: فعالیت و پشتیبانی دستگاه قضایی علاوه بر حمایت از صنعتگران و تولید، با تقویت شورا‌های حل اختلاف کارگری در فضای کار نظیر شهر صنعتی ساوه و شهرک صنعتی خیرآباد اراک موجب تسهیل در امور کارگران می‌شود.

وی ادامه داد: هرگونه مشکلات حوزه کارگری و آسیب‌هایی که این قشر با آن مواجه هستند باید در فضای کار و با تنظیم گزارش اصلاحی در شورا‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گیرد و نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نباشد. به منظور تسهیل در امور رسیدگی به پرونده‌های کارگری در دستگاه قضایی شعبه ویژه دادیاری تشکیل شده است.

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی در خصوص واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی بیان کرد: هرگونه واگذاری زمین باید براساس نیاز متقاضیان و با نظارت دقیق شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گیرد. واگذاری زمین بر حسب توانمندی افراد انجام شود.

وی از واگذاری برخی زمین‌ها به افراد ناکارآمد اظهار نارضایتی کرد و افزود: نباید با اجرای طرح‌های غیرضروری موافقت کرد و پس از تایید طرح‌ها با نظر کارشناسی و دقیق، واگذاری زمین نیز به میزان مورد نیاز صورت گیرد و از واگذاری زمین مازاد بر نیاز اجرای طرح سرمایه‌گذاری جلوگیری شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.