×

برگزاری انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران

برگزاری انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران

ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران صبح جمعه برگزار شد

برگزاری-انتخابات-هیئت-مدیره-کانون-سردفتران-و-دفتریاران-استان-تهران

ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران صبح جمعه برگزار شد.

ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران جمعه 14 تیر ماه برگزار شد.

این انتخابات با حضور و استقبال سردفتران و دفتریاران آغاز شد تا حائزین اکثریت آراء از میان 44 سردفتر و 16 دفتریار داوطلب انتخاب شوند.

ناصری صالح آبادی، رییس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون دررابطه با اهمیت شرکت در این انتخابات و مدارک مورد نیاز گفت: این انتخابات از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و امیدوارم همه سردفتران و دفتریاران فعالانه در این انتخابات صنفی شرکت کنند.

وی تاکید کرد: به همراه داشتن کارت شناسایی سردفتری یا دفتریاری و کارت شناسایی ملی برای شرکت در این انتخابات الزامی است.

هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این انتخابات حضور یافت و در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که مورد تاکید قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، این است که مردم به هیچ وجه به سند عادی و تنظیم قول‌نامه‌های عادی اکتفا نکنند چون با ثبت سند در دفترخانه‌ها، اسناد از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار می‌شوند.

وی در حاشیه ششمین دوره انتخابات کانون اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری انتخابات هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران هستیم. طبق قانون دفاتر اسناد رسمی، یک ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله هیئت مدیره این کانون، هیات نظارتی انتخاب می‌شوند و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند که این اتفاق در موعد مقرر خود صورت گرفت و امروز پس از احراز صلاحیت داوطلبان، انتخابات برگزار شده است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله هیئت نظارت بر انتخابات در نخستین فرصت پس از پایان زمان رای گیری،‌ شمارش آراء را آغاز خواهند کرد و نتیجه انتخابات اعلام خواهد شد.

هاشمی مقدم با تاکید بر اهمیت تنظیم قراردادها و اسناد توسط مردم در دفاتر ثبت اسناد رسمی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که جزء وظایف سردفتران است موضوع سند رسمی است. سند رسمی سندی است که حاکمیت و تمام مراجع رسمی ملزم به ترتیب اثر دادن به آن هستند. برخلاف سند عادی که در صورت تردید و تشکیک نسبت به آن سند باید در مراجع قضایی در فرآیند طولانی بررسی انجام شود تا اینکه به تایید برسد و یا مردود اعلام شود.

وی افزود: سندی که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت می‌رسد به عنوان یک سند رسمی شناخته می‌شود و همه مراجع رسمی ملزم هستند که به محض ارائه آن سند در هرمورد ادعا شده، مورد استناد قرار داده و ترتیب اثر دهند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: عدم اکتفا به سند عادی و قولنامه های عادی همواره مورد تاکید قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی بحث تنظیم اسناد رسمی بوده است. افرادی نباید تقاضاها و روابط حقوقی خود را یه صورت عادی تنظیم و بدان اکتفا کنند چون در هر مرحله ممکن است مورد تردید واقع شود و حقوق طرفینی که با سند عادی روابط خود را تنظیم می‌کنند، تضییع شود و برای جلوگیری از تضییع حق، هر کدام از طرفین سند با مراجعه به دفتراسناد رسمی، از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار می‌شوند که کمتر موجب مواجه شدن با هرگونه خدشه و بی‌اعتمادی خواهند شد.

انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و هیئت نظارت بر انتخابات پس از شمارش آرا در نهایت تعداد 15 سردفتر و 15 دفتریار را به عنوان حائزین اکثریت آرا به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌کند. پس از بررسی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک، تعداد 10 نفر از این لیست 30 نفره به عنوان اعضای هیئت مدیره کانون شامل هفت سردفتر و سه دفتریار اعلام خواهند شد. همچنین ششمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران تا ساعت 16 امروز ادامه خواهد داشت.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.