×

حضور در دادگاه‌ محتاج به داشتن پروانه وکالت است

حضور در دادگاه‌ محتاج به داشتن پروانه وکالت است

حضور در دادگاه‌های دادگستری محتاج به داشتن پروانه وکالت است که از کانون وکلا صادر شده باشد اگر بدون داشتن پروانه وکالت کسی اقرار به وکالت کند یا تظاهر به وکالت کند برابر ماده 55 لایحه استقلال کانون وکلا مورد تعقیب قرار می‌گیرد و ضمانت اجرای زندان دارد و امر کیفری محسوب می‌شود

حضور-در-دادگاه‌-محتاج-به-داشتن-پروانه-وکالت-است

نعمت احمدی

حضور در دادگاه‌های دادگستری محتاج به داشتن پروانه وکالت است که از کانون وکلا صادر شده باشد. اگر بدون داشتن پروانه وکالت کسی اقرار به وکالت کند یا تظاهر به وکالت کند برابر ماده 55 لایحه استقلال کانون وکلا مورد تعقیب قرار می‌گیرد و ضمانت اجرای زندان دارد و امر کیفری محسوب می‌شود.

کانون وکلا یک کمیسیونی دارد به نام کمیسیون ماده 55. اگر کسی یا شرکتی تظاهر به وکالت بکند و اقداماتی از این دست انجام بدهد به موجب ماده 55 لایحه تعقیب کیفری می‌شوند. باید دید این شرکت‌ها چه خدماتی را ارائه می‌دهند و آیا باید زیر نظر کانون باشند یا نه؟ اگر خدماتی ارائه می‌کنند که بیشتر اداری است در این‌صورت نمی‌توان به آن ایرادی گرفت. ارائه خدمات حقوقی اگر حضور در دادگاه‌ها نباشد، نمی‌توان ایرادی گرفت. مثل شرکت‌هایی که ارائه خدمات مالیاتی یا ارائه خدمات ترخیص و گمرک می‌دهند ولی وقتی که می‌خواهند وارد عمل بشوند یعنی بخواهند وارد دادگاه‌ها بشوند و متنی را تنظیم کنند آنگاه مواجه می‌شوند با ماده 55 لایحه وکالت رسمی.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.