×

معاون وزیر دادگستری تصویب لایحه پلیس قضایی در کمیسیون هیات دولت

معاون وزیر دادگستری تصویب لایحه پلیس قضایی در کمیسیون هیات دولت

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی، اظهار کرد این لایحه در کمیسیون لوایح دولت مطرح است ان‌شاالله هرچه سریع‌تر رسیدگی به این لایحه پایان یابد و به هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی ارسال شود

معاون-وزیر-دادگستری-تصویب-لایحه-پلیس-قضایی-در-کمیسیون-هیات-دولت وکیل 

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی، اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت مطرح است. ان‌شاالله هرچه سریع‌تر رسیدگی به این لایحه پایان یابد و به هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی با بیان این که لایحه مالکیت ادبی و هنری نیز در کمیسیون لوایح دولت به‌سر می‌برد، گفت: قسمت مربوط به نرم‌افزار و برنامه‌های رایانه‌ای این لایحه در دولت تحت رسیدگی است. شاید در یک جلسه دیگر رسیدگی به این بخش از لایحه به پایان برسد.
 
میرکوهی خاطرنشان کرد: لایحه آیین دادرسی مدنی در کمیسیون لوایح دولت تصویب شده است، ولی باید دولت به این لایحه رای دهد تا به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود. لایحه آیین دادرسی مدنی بیش از 200 ماده دارد.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به وضعیت لایحه حمایت از بزه‌دیده‌گان، گفت: این لایحه به هیات وزیران ارجاع شد و کمیسیون لوایح دولت این لایحه را تصویب کرد. البته برای بررسی نهایی به کارگروهی ارجاع داده شده که وزیر دادگستری نیز در این کارگروه حضور دارد.
 
میرکوهی اظهار کرد: لایحه پلیس قضایی که یکی دیگر از لوایح مهم مورد بررسی در کمیسیون لوایح دولت است، در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد و به هیات وزیران ارجاع داده شده است.
 
وی با بیان این‌که نظر شورای نگهبان در مورد قانون آیین دادرسی کیفری تامین شده است، گفت: به دلیل این که آیین دادرسی الکترونیکی و آیین دادرسی نیروهای مسلح همراه لایحه آیین دادرسی کیفری بود و با توجه به این که این دو آیین‌ دادرسی جزو لایحه اولیه آیین دادرسی کیفری نبوده‌ است و به صورت یک طرح، هشتاد و پنجی تصویب شده بودند، شورای نگهبان بر این نظر بود که باید آیین دادرسی الکترونیکی و نیروهای مسلح از قانون آیین دادرسی کیفری جدا شوند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به زودی قانون مجازات اسلامی ابلاغ خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.