×

حضور فعال سازمان پزشکی قانونی کشور در کمیسیون ملی یونسکو در ایران

حضور فعال سازمان پزشکی قانونی کشور در کمیسیون ملی یونسکو در ایران

حضور فعال سازمان پزشکی قانونی کشور در کمیسیون ملی یونسکو در ایران

حضور-فعال-سازمان-پزشکی-قانونی-کشور-در-کمیسیون-ملی-یونسکو-در-ایران وکیل 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور، با اشاره به حضور فعال این سازمان در کمیسیون ملی یونسکو گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت سازمان پزشکی قانونی در برنامه‌های یونسکو و عضویت این سازمان در "کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری" یونسکو، در دور جدید فعالیت آن در سال 89، پزشکی قانونی حضوری فعال در برنامه‌های این کمیته داشته‌است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر محمد کاظمیان افزود: با توجه به ضرورت تدوین کدهای اخلاقی به ویژه در حوزه اخلاق زیستی و ارتباط مستقیم با سازمان پزشکی قانونی، از سال گذشته نسبت به تدوین کدهای اخلاقی در بررسی صحنه جرم اقدام و نتیجه آن به عنوان «منشور اخلاقی بررسی صحنه جرم» در اولین کنگره بین المللی بررسی صحنه جرم در تیرسال 88 ارایه شد.

وی افزود: ارایه منشور اخلاقی بررسی صحنه جرم و کدهای اخلاق در پژوهش‌های پزشکی قانونی به «کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم فناوری» کمیسیون ملی یونسکو، زمینه مناسبی را برای بررسی نهایی و ارایه آن به سازمان یونسکو از طرف ایران فراهم خواهد کرد.

کاظمیان افزود: با دعوت از کارشناسان بین‌المللی و برگزاری کارگاه های آموزشی، سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه آموزشی جهت اجرای دوره های آموزشی مرتبط با مبانی اخلاق زیستی در حوزه علوم پزشکی قانونی مطرح خواهد شد. همچنین چهارمین جلسه این کمیته در تاریخ 26 مرداد امسال در محل دفترکمیسیون ملی یونسکو برگزار می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: تدوین کدهای اخلاقی در پژوهش‌های پزشکی قانونی، در سال جاری در دستور کار معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان قرار گرفته که با توجه به حوزه تخصصی و انحصاری عملکرد سازمان در مواجهه با مصدومین ناشی از سوانح ترافیکی، نزاع، جرایم و جنایات، آسیب های اجتماعی و همچنین قربانیان و متوفیات ناشی از این حوادث، تحقیق و پژوهش در این حوزه‌ها به منظور یافتن راه‌های پیشگیری از جرم، حادثه و خطا اهمیت جدی می‌یابد و به این ترتیب تدوین کدهای اخلاق در پژوهش‌های پزشکی قانونی، برای نخستین بار در کشور در حال تحقق است.

شایان ذکر است در همین ارتباط در دور جدید فعالیت کمیسیون ملی یونسکو در سال 89، با توجه به اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت سازمان پزشکی قانونی، این سازمان در "کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری"، عضویت داشته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.