×

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مسوولیت تصمیمات هر کانون متوجه همان کانون است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مسوولیت تصمیمات هر کانون متوجه همان کانون است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مسوولیت تصمیمات هر کانون متوجه همان کانون است

رییس-اتحادیه-سراسری-کانون‌های-وکلای-دادگستری-مسوولیت-تصمیمات-هر-کانون-متوجه-همان-کانون-است وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر این‌که « آزمون وکالت 89 در موعد مقرر بدون هیچ‌گونه تاخیر و اشکالی برگزار خواهد شد» گفت: مسوولیت تصمیمات و اقداماتی که هر یک از کانون‌های وکلا ممکن است به تنهایی بگیرند و منجر به اشکالات و خسران‌های خرد یا کلان شود، متوجه خود آن‌هاست و اتحادیه از این نظر پاسخگو و مسوول نخواهد بود.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت خبری مبنی بر برگزاری آزمون کانون وکلای مرکز جدا از آزمون اتحادیه اظهار کرد: چون اینجانب در سفر هستم در این خصوص چیزی نشنیده‌ام اما قویا امیدوارم که این شایعه صحت نداشته باشد، زیرا گذشته از همه چیز با توجه به وضعیت حساس وکالت و وکلا در ایران و این‌که سایه آئین‌نامه غیرقانونی مشهور هنوز بر سر کانون‌های وکلا گسترده است، به هیچ وجه زمان و اوضاع برای طرح چنین مسائل تفرقه‌انگیز که باعث تضعیف کانون‌ها و موضع وکالت و وکلا خواهد شد، مناسب نیست.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم کانون‌های وکلا مستقل هستند و بنابراین حق دارند در مورد نحوه عمل خود و اقداماتی که در راستای اداره امورشان لازم می‌دانند هر اقدامی را انجام دهند و اتحادیه قادر به ممانعت نیست اما اتحادیه کانون‌های وکلا سازمانی است که کانون‌ها به طور خودخواسته آن را برپا کرده‌اند و هدف ایجاد توان بیشتر و اقتدار وسیع‌تر برای مجموعه کانون‌های وکلا بود.

وی تاکید کرد: این نهاد خودساخته بر مبنای برتری داشتن خرد جمعی بر خرد افراد و این که یدالله مع الجماعت، تشکیل شده است؛ بنابراین بسیار بعید به نظر می‌رسد هیچ یک از کانون‌ها به ویژه کانون مرکز که یکی از اعضای مهم و اصلی اتحادیه است حرکتی در راه تضعیف آن و در واقع تضعیف نهاد وکالت و حق دفاع مردم بردارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با اشاره به این‌که « آخرین اقدام کانون مرکز در زمینه آزمون امسال اعلام تعداد مورد نیاز کارآموز بوده که توسط ریاست آن کانون به اتحادیه نوشته شده است» گفت: پس از آن صرفا پیشنهادی در مورد تغییر مواد امتحانی و اضافه شدن مواردی به آزمون ورودی برای سال بعد از جانب کانون مرکز مطرح شد که در آخرین جلسه شورای اجرایی مورد بحث قرار گرفت و متاسفانه هیچ یک از نمایندگان کانون مرکز در شورای اجرایی در جلسه تشریف نداشتند و نظر کمیسیون منتخب در این مورد بدون توضیحات اضافی نمایندگان کانون مرکز مطرح شد و مورد اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

وی افزود: هیچ مطلب دیگری تا این لحظه به اتحادیه اعلام نشده و همچنان‌که در ابتدا گفتم امیدواری موکد دارم که این شایعه بسیار عجیب و غیرقابل باور از اصل نادرست باشد.

وی خطاب به داوطلبان آزمون 89 اظهار کرد: به داوطلبان عزیز و حقوقدانان جوانی که در انتظار برگزاری آزمون هستند، اطمینان می‌دهم که آزمون در موعد مقرر بدون هیچ‌گونه تاخیر و اشکالی برگزار خواهد شد. بدیهی است مسوولیت تصمیمات و اقداماتی که هر یک از کانون‌ها ممکن است به تنهایی بگیرند و منجر به اشکالات و خسران‌های خرد یا کلان بشود، متوجه خود آن‌هاست و اتحادیه از این نظر پاسخگو و مسوول نخواهد بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.