×

بهره‌برداری آزمایشی از سامانه دستبند الکترونیک

بهره‌برداری آزمایشی از سامانه دستبند الکترونیک

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان این که سامانه دستبند الکترونیک به صورت آزمایشی در استان تهران با موفقیت به مرحله اجرا درآمد، گفت با بهره‌برداری از این سامانه، بحث زندان الکترونیک به زودی آغاز می‌شود

بهره‌برداری-آزمایشی-از-سامانه-دستبند-الکترونیک وکیل 

مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان این که سامانه دستبند الکترونیک به صورت آزمایشی در استان تهران با موفقیت به مرحله اجرا درآمد، گفت: با بهره‌برداری از این سامانه، بحث زندان الکترونیک به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سهراب سلیمانی در مورد این طرح، اظهار کرد: سامانه دستبند الکترونیک که با استفاده از فناوری مخابرات فعالیت خود را آغاز کرده است این امکان را فراهم می‌کند که برخی از مددجویان با استفاده از این فناوری به جای محدود شدن در داخل زندان‌ها بتوانند در بیرون زندان‌ها و در محددوه تعریف شده تردد کنند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران این طرح را گام بلندی در راستای سیاست‌های کاهش آسیب زندان‌ها و همچنین کاهش استفاده از مجازات حبس خواند و ابراز امیدواری کرد به‌ زودی این طرح به صورت گسترده به اجرا درآید.

سلیمانی در مورد شرایط استفاده از این فناوری گفت: تهیه این دستبندها هزینه‌بر است و مددجویانی که حائز شرایط استفاده از این فناوری باشند باید هزینه خرید آن را بپردازند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران همچنین در مورد نحوه کار این دستبند گفت: تکنولوژی بکار رفته در این دستبندها به این صورت است که اگر مددجو از محددوه تعریف شده خارج شود، یک پیغام هشدار در سامانه و همچنین در خود دستبند به صورت آلارم لرزشی ایجاد می‌شود و در صورتی که فرد از محدوده تعریف شده خارج شود این امتیاز از وی سلب و فرد به زندان بسته منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان زندان‌ها طی بازدید از بازداشتگاه اوین که اوایل سال جاری صورت گرفت از راه‌اندازی قطعی زندان الکترونیک در سال جاری خبر داد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.