×

لایحه پیشگیری از وقوع جرم شنبه در مجمع تشخیص بررسی می‌شود

لایحه پیشگیری از وقوع جرم شنبه در مجمع تشخیص بررسی می‌شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت لایحه پیشگیری از وقوع جرم شنبه هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح خواهد شد

لایحه-پیشگیری-از-وقوع-جرم-شنبه-در-مجمع-تشخیص-بررسی-می‌شود وکیل 

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: لایحه پیشگیری از وقوع جرم شنبه هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح خواهد شد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت لوایح قضایی، اظهار کرد: در بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم مجلس و شورای نگهبان با یکدیگر اختلاف پیدا کردند و همین موضوع باعث شد تا این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این لایحه شنبه هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح خواهد شد تا ان‌شاء‌الله به تصویب نهایی برسد.
 
میرکوهی خاطرنشان کرد: در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، لوایح پیشگیری از وقوع جرم و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بررسی و به صحن مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شده است. اگر در صحن مجمع نیز این لوایح به تصویب برسند، قابل اجرا هستند.
 
وی با بیان این که لایحه پلیس قضایی یکی از لوایح مهم مورد بررسی در کمیسیون لوایح دولت است، اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد اما هنوز به مجلس شورای اسلامی نرسیده است.
 
وی با بیان این که لایحه مالکیت ادبی و هنری در کمیسیون لوایح دولت به‌سر می‌برد، گفت: این لایحه مراحل نهایی خود را طی می کند و تا دو هفته آینده برای تصویب به هیات وزیران فرستاده خواهد شد.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: لایحه تجارت از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شد تا به صورت معمولی به این لایحه رسیدگی شود؛ زیرا نظر شورا این است که این لایحه مشمول اصل هشتاد وپنجی نمی‌شود و باید به صحن مجلس بیاید.
 
وی وضعیت لایحه قضازدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این لایحه هنوز در کمیسیون قضایی به مرحله نهایی نرسیده است تا به صحن علنی مجلس بیاید. کمیسیون های فرعی در مورد این لایحه نظر داده‌اند ولی هنوز کمیسیون قضایی مجلس نسبت به این لایحه نظر نداده است.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: مهلت آزمایشی قانون ثبت اختراعات اوایل امسال به پایان رسید و کمیسیون قضایی پیشنهاد داد که به مدت دو سال این قانون تمدید شود. این قانون برای بررسی در نوبت اول صحن مجلس قرار دارد که پس از بررسی بودجه سال 92 در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب خواهد شد. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.