×

تایید آیین دادرسی کیفری توسط شورای نگهبان

تایید آیین دادرسی کیفری توسط شورای نگهبان

تایید آیین دادرسی کیفری توسط شورای نگهبان

تایید-آیین-دادرسی-کیفری-توسط-شورای-نگهبان وکیل 

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری از تایید آیین دادرسی کیفری توسط شورای نگهبان خبر داد.

عبدالعلی میرکوهی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: هم اکنون آیین دادرسی کیفری در اداره تدوین قوانین مجلس و قرار است همراه با آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی ابلاغ شود.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری اضافه کرد: البته شورای نگهبان بعد از چندین مرتبه ایراد به آیین دادرسی کیفری و رفع ایرادات با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون قضایی، آیین دادرسی کیفری را تایید کرد.

میرکوهی درباره آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی نیروهای مسلح، گفت: در لایحه تدوین شده در قوه قضاییه و دولت، آیین دادرسی نیروهای مسلح و الکترونیکی ضمیمه آیین دادرسی کیفری نبود اما در کمیسیون قضایی مجلس، دو قانون یادشده به آیین دادرسی کیفری ضمیمه و به شورای نگهبان ارسال شد.

معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: پس از ارسال آیین دادرسی کیفری باضمیمه آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی، شورای نگهبان ایراد گرفت که چون این دو قانون از ابتدا ضمیمه لایحه آیین دادرسی کیفری نبوده بنابراین باید به طور جداگانه بررسی شوند.

میرکوهی گفت: خوشبختانه در صحن علنی مجلس، بررسی آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیکی براساس اصل 85 قانون اساسی تصویب شد و هم اکنون بررسی دو لایحه یادشده در دستور کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.