×

رئیس سازمان زندان‌ها سه مشکل اصلی زندان‌ها، کمبود فضا، نیروی انسانی و سرانه بهداشتی و غذایی است

رئیس سازمان زندان‌ها سه مشکل اصلی زندان‌ها، کمبود فضا، نیروی انسانی و سرانه بهداشتی و غذایی است

رئیس سازمان زندان‌ها سه مشکل اصلی زندان‌ها، کمبود فضا، نیروی انسانی و سرانه بهداشتی و غذایی است

رئیس-سازمان-زندان‌ها-سه-مشکل-اصلی-زندان‌ها،-کمبود-فضا،-نیروی-انسانی-و-سرانه-بهداشتی-و-غذایی-است

رئیس سازمان زندان‌ها : سه مشکل اصلی زندان‌ها؛ کمبود فضا، نیروی انسانی و سرانه بهداشتی و غذایی است    

رئیس سازمان زندان‌ها گفت:‌ با وجود مشکلات عدیده در زندان‌ها، اصلاح و تربیت با محوریت برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در جمع مدیران ستادی و اجرائی سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه زندان‌ها از ابتدای سال با افزایش جمعیت کیفری مواجه شده اند، خاطر نشان کرد: در طی این مدت بدون اینکه اعتبارات و فضای زندان‌ها افزایش یابد ،آمار جمعیت کیفری افزایش یافته است و این موضوع امر زندانبانی را سخت کرده است زیرا ملزومات بهبود امور زندانبانی مهیا نشده است.

وی افزود: با این حال اصلاح و تربیت با محوریت برنامه‌های دینی و قرآنی در زندان‌ها اجرا می‌شود. به طوریکه نسبت به سایر دستگاه‌ها اجرای برنامه ها و جلسات قرآنی بی نظیر است و همچنین برنامه‌های اشتغال و حرفه اموزی در زندان‌ها ارتقا یافته است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به مشکلات عدیده در زندان‌ها گفت: کمبود فضا، نیروی انسانی و سرانه بهداشتی و غذایی زندانیان سه مشکل اصلی زندان‌ها در شرایط فعلی است.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی سال جاری اظهار کرد: در خصوص زندانیان تحت قرار پیگیری‌های لازم با احصاء فهرست آمارآنان انجام شد و نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: در رابطه با زندانیان غایب اقدامات لازم جهت برگرداندان آنان و اقدام در زمینه ضمانت‌های این دسته از زندانیان صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان با اشاره به طبقه بندی زندانیان گفت: سعی شد در حداقل فضای موجود طبقه بندی زندانیان رعایت شود و محکومان مواد مخدر جدا از سایر زندانیان نگهداری شود.

اسماعیلی با بیان اینکه میزان کشفیات قبل از ورود به زندان افزایش پیدا کرد تا ورود آن به حداقل ممکن برسد، افزود: آئین نامه جدید اعطای مرخصی، به طور دقیق اجرا شد و همه مرخصی‌ها در چارچوب آئین نامه جدید اعطا می‌شود، اما از سوی دیگر تراکم جمعیت کیفری هم به قضات منعکس شده است و بازدیدهای شبانه روزی مختلف از زندان‌ها برای مشاهده قضات و درک آنان از وضعیت زندان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

رئیس سازمان خطاب به دادستان کل کشور گفت: از قضات ناظر زندان‌ها و دادستان‌ها انتظار داریم تا بازدیدهای مستمر و مکرر از زندا‌ن‌ها داشته باشند و همچنین قضات در صدور ابلاغ حکم، جزئیات اتهام محکومان را ابلاغ کنند تا در طبقه بندی زندانیان دقت بیشتری به عمل آید.

وی خاطر نشان کرد: عنوان کلی جرم مواد مخدر و سرقت کمکی در طبقه بندی نمی‌کند مگر اینکه میزان، مقدار و نوع جرم قید شود تا بر اساس آن تفاوت‌های جرایم با عنوان مشابه مشخص و طبقه بندی شود.

رئیس سازمان همچنین خواستار اعلام تغییرات حاصله در قرارهای متهمان شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه 241 نهج البلاغه، خطاب امیر مومنان (ع) به کارگزاران خدمتگزاری به نظام، سازمان و قوه قضائیه را نعمت توصیف کرد و افزود: کار زندانبانی ارزش فوق العاده‌ای دارد و در مقایسه با کار درآموزش و پرورش و اجرای احکام در محاکم بسیار سخت تر است.

وی خدمت در این عرصه را فرصتی دانست که علاوه بر شکرگزاری باید برای رویارویی با مشکلات و کسب پاداش الهی رقابت شود و بایدچالش‌ها را هم پذیرفت.

اسماعیلی بر بازدیدهای هدفمند و مکرر قضات تاکید کرد و از مدیران اجرایی خواست در این زمینه تلاش بیشتر و واقع بینانه تر انجام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، وی با اشاره به مشکلات عدیده سازمان گفت: خوشبختانه شرایط تعامل با سایر دستگاه‌ها برقرار شده است و حضور دادستان کل کشور در نشست مدیران بیانگر تعامل و توجه مسولان به موضوع زندان‌ها و مشکلات است.

اسماعیلی افزود: مشکلات عدیده در زندان‌ها وجود دارد اما در کل در شرایط فعلی با کمبود فضای فیزیکی، کمبود نیروی انسانی که متناسب با آمار زندانیان نیست و همچنین کمبود سرانه بهداشتی و غذایی در زندان‌ها مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نیروی یگان حفاظت و مراقبین کمبود شدید نیرو داریم و با توجه به اینکه در این دسته از نیروها که به صورت سه شیفت خدمت می‌کنند، بنابراین از میان نیروهای موجود که تعداد کل آنها کافی نیست تنهایک سوم نیروها در هر شیفت خدمت می‌کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.